Koopzeker

Voor webwinkeliers: bij u kopen klanten vertrouwd online

Met Koopzeker verzekert u de aankopen van klanten. Gaat er bijvoorbeeld iets mis bij de verzending of levering van de bestelling en komt u met de koper niet tot een oplossing? Dan zorgt Centraal Beheer Achmea voor bemiddeling en vergoeding van de schade van de klant.

Uw voordelen

  • Koopzeker geeft klanten vertrouwen. Er zijn webwinkels die met Koopzeker tussen 4% en 20% omzetstijging hebben behaald.
  • Met Koopzeker mag u het Koopzeker logo voeren. U onderscheidt zich daarmee van webwinkels die deze waarborg niet hebben.
  • U verzekert de levering van producten in Nederland met een maximum van € 2.500,- per bestelling.


Wat kost Koopzeker?

koopzeker_prijs.png

 

U kunt Koopzeker ook online aanvragen.

Koopzeker aanvragen

Tip:

Lees hoe u het vertrouwen van uw webwinkel kunt vergroten, zodat bezoekers - kopers worden.

Meer informatie

Zo werkt Koopzeker

  • Met Koopzeker verzekert u de aankopen van klanten.
  • Gaat er bijvoorbeeld iets mis bij verzending of levering van de aankopen en komt u er niet uit met de klant, dan zorgt Centraal Beheer Achmea voor bemiddeling en vergoeding van financiële schade die de klant heeft geleden.
  • Dat geeft de klant vertrouwen en zorgt voor meer omzet. Er zijn webwinkels die met Koopzeker 20% omzetstijging hebben behaald.

Persoonlijk gesprek

Heeft u vragen over Koopzeker of wilt u een persoonlijk gesprek? Bel tijdens kantooruren met onze medewerkers op (055) 579 8600. We kunnen u natuurlijk ook op een geschikt moment terugbellen.

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over Koopzeker? Wellicht vindt u het antwoord hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Koopzeker is een verzekering die u als eigenaar van een webwinkel kunt sluiten bij Centraal Beheer Achmea. Met Koopzeker verzekert u de aankopen van klanten. Gaat er bijvoorbeeld iets mis bij de verzending of levering van de bestelling en komt u met de koper niet tot een oplossing? Dan zorgt Centraal Beheer Achmea voor bemiddeling en vergoeding van de schade van de klant. De vergoeding bedraagt maximaal € 2.500,- per bestelling en geldt voor leveringen binnen Nederland.

Centraal Beheer Achmea vindt het belangrijk dat consumenten zaken kunnen doen met betrouwbare webwinkels. Sluit u als webwinkel Koopzeker bij ons? Dan mag u het Koopzeker logo gebruiken. Met dit logo en Koopzeker geven we aan dat wij vertrouwen hebben in uw webwinkel. Dat vertrouwen is gebaseerd op controles die Centraal Beheer Achmea heeft gedaan, voordat uw webwinkel het logo mocht voeren.

 

  • Webwinkels die het Koopzeker logo voeren, hebben een door ons gecontroleerde bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
  • We hebben vastgesteld dat de webwinkels leveringsvoorwaarden hanteren die algemeen gebruikelijk zijn.
  • We hebben de kredietwaardigheid van webwinkels getoetst.

 

Allereerst moet de webwinkel het door de consument bestelde product leveren binnen de afgesproken tijd. Daarnaast moet de webwinkel goede service verlenen bij problemen.

U neemt contact op met Centraal Beheer Achmea en laat weten dat u belangstelling hebt voor Koopzeker. Centraal Beheer Achmea controleert uw webwinkel op het risico van onjuiste levering, de klantenservice en de leveringsvoorwaarden van uw webwinkel. Voldoet u aan de gestelde normen en beschikt u over een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering? Dan kunt u Koopzeker sluiten. U betaalt daarvoor premie en mag daarna het logo Koopzeker voeren.

Met Koopzeker verzekert u de verzending en levering van aankopen die klanten bij u doen. Koopzeker geldt voor leveringen binnen Nederland. In geval van schade vergoedt de verzekering maximaal € 2.500,- per bestelling.

Gaat er iets mis en komt u er met uw klant niet uit? Dan kan de klant in de volgende situaties schade melden bij de Koopzeker helpdesk:

  • als de klant een beschadigd product heeft ontvangen;
  • als de klant een ander product heeft ontvangen, dan hij heeft besteld; 
  • als de klant een ander aantal producten heeft ontvangen, dan hij heeft besteld; 
  • als de klant een product heeft ontvangen, dat anders is dan hij verwachtte en mocht verwachten; 
  • als de klant zijn bestelling niet heeft ontvangen; 
  • als de klant zijn bestelling niet ontvangen heeft binnen de levertermijn die u heeft doorgegeven.

Bijvoorbeeld doordat uw webwinkel failliet is verklaard, u ziek bent of bent overleden. Of als u het product niet kan vervangen of repareren.

Koopzeker vergoedt alleen schade die te maken heeft met de levering en de verzending van de bestelling zelf. Schade die ontstaat doordat er iets mis is met de bestelling of de levering ervan, vergoedt Koopzeker niet. Een voorbeeld: een inktpatroon voor de printer blijkt bij levering kapot en lekt allemaal inkt over het vloerkleed. Uitgaande dat er recht is op schadevergoeding, vergoedt Koopzeker de inktpatroon. Het beschadigde vloerkleed valt echter niet onder de dekking van Koopzeker.

Er zijn situaties waarin we niet bemiddelen of uitbetalen. Denkt u daarbij aan het volgende:

  • als het bezorgadres van de aankoop in het buitenland is;
  • als de aankoop niet in orde is door een fout van de fabrikant; 
  • als de klant het aankoopbedrag niet betaald heeft; 
  • als de schade veroorzaakt is door iets dat de klant per ongeluk heeft of juist niet heeft gedaan; 
  • als de schade veroorzaakt is door een natuurramp.
  • Wilt u precies weten wat er niet onder de dekking van Koopzeker valt? Leest u dan de voorwaarden Koopzeker.

Nee, Koopzeker is geen transportverzekering.

Dus: als het busje van een bezorgdienst wordt aangereden en de inhoud van het busje raakt beschadigd, dan wordt dat gedekt door de transportverzekering. Maar als het bestelde product beschadigd of kapot aankomt bij de klant en het is niet duidelijk hoe dat gebeurd is, en verder is aan alle verplichtingen voldaan zoals een goede verpakking, dan wordt de klant schadeloos gesteld door Koopzeker.

Even op een rij

koopzeker.png

Voorbeelden

Bekijk welke webwinkels al Koopzeker hebben.