
Podcast: krapte op de arbeidsmarkt in de zorg
Vacatures in de zorg zijn lastig te vervullen. De werkdruk is hoog. Blijft deze krapte structureel? Verschillende experts wisselen van mening in deze podcast.
Krappe arbeidsmarkt in de zorg
De arbeidsmarkt in de zorg piept en kraakt in haar voegen. Krapte aan personeel, hoge werkdruk, lage beloning en een groeiende inzet van zzp’ers, zorgen voor de nodige hoofdbrekens bij bestuurders in de zorg.
Waar komt het personeelstekort in de zorgsector vandaan?
En wat zijn de gevolgen? Wat als krappe arbeidsmarkt in de zorg niet tijdelijk is, maar structureel? Glenn van der Burg stelt deze vragen aan professor Leo Witvliet, emeritus hoogleraar aan Nyenrode en auteur van het boek “Arbeidsmarkt en zorg”; Moniek Botterhuis, manager HRM van Careaz; en Tom van Disseldorp, managing consultant bij Centraal Beheer Open.
Leo Witvliet deelt inzichten uit zijn rapport
Een vraag die centraal staat is: Wat is goed personeelsmanagement? Volgens Witvliet zijn onderwerpen als zekerheid, autonomie en een goede sfeer bepalend voor een goede organisatie.

Podcast Krappe arbeidsmarkt in de zorg
In deze podcast praten verschillende experts met elkaar over de oorzaak en gevolgen van de krapte op de arbeidsmarkt binnen de zorg.
Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers goed inzetbaar zijn en blijven?
Deze podcast is voor het eerst gepubliceerd op 12 april 2021.
Whitepaper duurzame inzetbaarheid
Download whitepaper
Deel dit artikel

Geschreven door:
RedactieSpeciaal aanbevolen

Verschil tussen stop-loss en conventioneel
Verzuimverezekeringen zijn er in vele soorten en maten. Wat is het verschil tussen een stop-loss en conventionele verzuimverzekering? Wij leggen het u uit!3 minuten

Aansprakelijkheid van uitzendbureaus voor zzp'ers: 5 tips om uw risico's te beheersen
Aansprakelijkheid van zzp’ers is een belangrijk thema in de uitzendbranche. In dit artikel vertelt specialist Harald Spijkerman waar u op moet letten en krijgt u 5 tips om uw aansprakelijkheidsrisico te beheersen.6 minuten

5 tips om imagoschade te beperken
Imagoschade: daar zit u als ondernemer natuurlijk niet op te wachten. Met deze 5 tips van Centraal Beheer beperkt u de schade als uw bedrijf negatief in de publiciteit komt.5 minuten