Dit kunt u aanvullend verzekeren in de Werkmaterieelverzekering
U kunt de Werkmaterieelverzekering afstemmen op uw eigen situatie. U betaalt alleen voor de zaken die u nodig hebt. U kiest uit de volgende aanvullende verzekeringen:
De WA-dekking verzekert u niet voor schade aan het materieel zelf. Daarvoor kunt u een aanvullende Cascoverzekering sluiten. U kunt kiezen uit de volgende dekkingen:
- Beperkt casco: u bent verzekerd voor schade door brand, zelfontbranding, storm, ontploffing, implosie, blikseminslag, inductie, een neerstortend luchtvaartuig, diefstal, joyriding en verduistering.
- Standaard casco: u bent verzekerd voor schades als gevolg van onvoorzienbare gebeurtenissen waar u geen invloed op heeft. Maar ook voor schades die bijvoorbeeld komen door bedieningsfouten, ondeskundigheid en nalatigheid.
- Uitgebreid casco: in aanvulling op de standaard casco dekking wordt onder deze dekking ook schade als gevolg van constructie-, materiaal- en fabricagefouten vergoed, inclusief de fout of het eigen gebrek zelf. U kunt deze dekking kiezen voor materieel dat jonger is dan 5 jaar.
Met de aanvulling Ondergrondse Schade verzekert u zich tegen de financiële gevolgen van schade aan ondergrondse kabels, buizen en leidingen door graafwerkzaamheden. Hiervoor gelden wel een aantal voorwaarden. De dekking Ondergrondse schade is speciaal voor machines waarmee u grondverzetwerkzaamheden verricht.
De aanvullende verzekering Bestaande Eigendommen verzekert u voor schade die werkmaterieel aan uw eigen bezittingen veroorzaakt. Ook schade aan zaken onder uw beheer zijn dan verzekerd, bijvoorbeeld een beschadigde roldeur van een gehuurd pand.
Deze schade is niet meeverzekerd onder de WA-dekking.
Met de Schadeverzekering voor inzittenden verzekert u de werkelijke schade van de bestuurder en passagier(s) na een ongeval. Zowel schade aan personen als schade aan zaken.
Dit krijgt u vergoed bij schade aan uw materieel
Wij betalen bij schade de dagwaarde. De dagwaarde is het bedrag dat uw materieel vlak voor de schade waard is. U krijgt de reparatiekosten tot maximaal de dagwaarde vergoed. Een voorbeeld: Het materieel kostte € 1.000,- en de dagwaarde is € 800,-. Dan betalen we maximaal € 800,- van de reparatiekosten.
Rechtstreeks contact bij schade
Met één telefoontje meldt u schade, geeft u een wijziging door of kunt u vragen stellen. U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken. Onze specialist adviseert u wat u het beste kunt doen en schakelt waar nodig direct hulp in.
Heeft u schade aan uw eigen materieel? En kunt u het daardoor niet gebruiken? Dan huurt u tijdelijk vergelijkbaar materieel. U bent maximaal 3 weken verzekerd voor schade aan het gehuurde materieel. De verzekering is gelijk aan de verzekering van het beschadigde materieel. De huurkosten betaalt u wel zelf. Huurt u tijdelijk extra materieel in? Belt u ons dan om de verzekering aan te passen.
Uw gegevens bekijken in ‘Relatie Interactief’
Relatie Interactief is onze gratis online dienstverlening. U kunt daarmee altijd uw gegevens bekijken. U ziet precies wat u heeft verzekerd. En hoe ver we bijvoorbeeld zijn met de afhandeling van uw schade. U kunt ook zelf werkmaterieel voor de verzekering aanmelden en afmelden. Of bijvoorbeeld wijzigingen op relatiegegevens doorgeven, casco-schades melden en groene kaarten aanvragen. Snel, veilig en betrouwbaar.
U krijgt Managementinformatie van ons
U krijgt regelmatig managementinformatie van ons. Zoals premie- en schadeoverzichten. Daarmee kunt u precies zien hoe vaak u schade heeft. Wilt u maatregelen nemen om schade te verminderen? Onze risicoadviseurs helpen u graag. Met tips voor het voorkomen van schade. En met advies over mogelijke problemen met sleutels of serienummers.