Van inventarisatie naar advies

Hoe vindt u de informatie over de bestaande hypotheek? In onderstaand overzicht hebben wij dit voor u op een rij gezet.

Een verhoging vraagt u aan via HDN. Andere wijzigingen mailt u naar info@quion.com of naar uw service provider.

U ontvangt voor uw klant een offerte op maat.


Welke informatie heeft uw klant

✔ Informatie die uw klant zelf heeft

In Mijn Centraal Beheer

  • Hoe de leningen zijn opgebouwd
In Mijn Centraal Beheer onder Hypotheken downloadt uw klant eenvoudig al zijn hypotheekgegevens op 1 overzicht.

Niet in Mijn Centraal Beheer

  • De notariële hypotheekakte
In de notariële akte staat of het gaat om een vaste of een bankhypotheek. En of er sprake is van een verhoogde inschrijving bij de bankhypotheek.

Gaat het om een bankspaarhypotheek?

In Mijn Centraal Beheer onder Sparen staat de Kapitaal Rekening Eigen Woning.
Hier vindt uw klant:

  • De opgebouwde waarde
  • De maandelijkse inleg

Gaat het om een spaarhypotheek?

In Mijn Centraal Beheer onder Verzekeringen kan uw klant de spaarpolis downloaden. Gaat het om een box 1 polis? Dan staat dit specifiek op de polis vermeld. Op de polis staan:

  • Alle uitgangspunten
  • De opgebouwde waarde

X Informatie die uw klant niet heeft

De vergoeding voor vervroegd aflossen

❌ De indicatieve vergoeding voor vervroegd aflossen

Uw klant vraagt dit op bij Financiële Diensten op telefoonnummer (055) 579 8100.


Advies

In ons overzicht van wijzigingen ziet u wanneer advies nodig is. Adviseert u uw klant voor het eerst over deze hypotheek? Dan ontvangen wij graag het volgende document:

  • Een intermediairswijziging ondertekend door uzelf en de klant