Centraal Beheer werkt voor hypotheekaanvragen vanaf 2 juli 2018 met complete dossiers. Wat betekent dit? Lees de veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Stel hem via adviseurs@centraalbeheer.nl.

Wat betekent ‘complete dossiers’?

Uw aanvraag wordt behandeld zodra het complete dossier bij ons binnen is. Zijn alle documenten in 1 keer goed aangeleverd? Dan wordt het dossier in 1 keer beoordeeld. Door 1 acceptant. Zo hebben we direct een compleet beeld bij de situatie van uw klant. En kunnen we snel de beoordeling goed en volledig doen.

Verandert de doorlooptijd van mijn aanvraag hierdoor?

De stap om het complete dossier aan te bieden zit tussen de aanvraag van het Voorstel met Renteaanbod en het Definitief Aanbod.

U krijgt nog steeds binnen 1 dag een Voorstel met Renteaanbod. Het beoordelen van de aanvraag kan starten als wij het complete dossier hebben ontvangen. Heeft u het complete dossier via HDN aangeleverd? Dan ontvangt u binnen 2 dagen het Definitief Aanbod.

Wat moet ik insturen?

  • Als u een Voorstel met Renteaanbod aanvraagt
    Dit verschilt per klant. Meestal zijn het documenten uit deze lijst:
    - Werkgeversverklaring
    - Salarisstrook
    - Kopie identiteitsbewijs
    - Koopakte / eigendomsbewijs
    - Aantonen eigen middelen
    Is de aanvraag voor 2 personen? Dan levert u bovenstaande (waar nodig) voor beide aanvragers aan.
  • Na het Voorstel met Renteaanbod
    In het Voorstel met Renteaanbod staan de stukken die aangeleverd moeten worden voor de aanvraag. Stuurt u alle gevraagde stukken in 1 keer via HDN? Dan ontvangt u binnen 2 dagen het Definitief Aanbod. Stuurt u de documenten niet in 1 keer of via e-mail? Dan is de verwerkingstijd 3 tot 5 dagen.