Wij staan dag en nacht voor u klaar

Onze klanten waarderen onze hulp. Wij krijgen een 8,5 voor onze schadeservice. Wij helpen u graag. In noodgevallen is er binnen 2 uur iemand bij u.

Dringend hulp nodig?
Schade melden?

Bel (055) 579 8250.
Meld online of bel: (055) 579 8250. U kunt uw schade ook melden via de app.

Houd uw klantnummer of polisnummer bij de hand

Dan kunnen wij u sneller helpen.

Aangifte bij diefstal, inbraak of vandalisme

Zo doet aangifte bij de politie:

  • Online via www.politie.nl.
  • Op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde.
  • Of bel de politie: 0900 8844.

Wij handelen uw schade af in 3 fases

U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken.

U kunt uw schade op 3 manieren melden:

Online melden

Voeg direct foto's toe

Meld via de app

Voeg direct foto's toe

We vragen:

  • uw polisnummer of klantnummer
  • uw telefoonnummer
  • uw rekeningnummer
  • als dat nodig is:
    • Foto van de schade
    • Politierapport/aangifte van politie

U kunt uw bijlagen per e-mail of per post versturen

Vermeld altijd uw schadenummer. Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn. En mag niet groter dan 10MB zijn.

Postadres

Centraal Beheer
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Eerst stellen we vast hoe groot de schade is.

In noodgevallen is er binnen 2 uur iemand bij u.

U krijgt een noodreparatie als dat nodig is.

Geen nood? Onze vakman belt u om een afspraak te maken.

U bepaalt samen wanneer er iemand komt om de schade te repareren. Wij werken met loodgieters, timmermannen, schoonmakers en andere vakmensen.

Bij sommige schades komt de schade-expert bij u langs

De schade-expert beoordeelt de schade. En houdt contact met alle partijen. Zoals het schoonmaakbedrijf en Centraal Beheer. Hij helpt u de schade snel op te lossen.

De kosten betalen we direct aan de vakman die wij inschakelen. U hoeft de kosten dus niet eerst zelf te betalen. Herstelt u de schade zelf? Dan ontvangt u een bedrag van ons.

Eigen risico

Bij stormschade betaalt u € 225,- van de schade.

U kunt rekenen op onze vakmensen

  • De vakmensen waar wij mee werken hebben veel ervaring.
  • Na de reparatie ruimen onze vakmensen alles netjes op.
  • Onze medewerkers en schade-experts hebben veel kennis. Zij volgen vaak een training of opleiding.
  • We vragen klanten regelmatig naar hun ervaring. En toetsen of wij onze klanten nog beter kunnen helpen.

De schade-expert

Bij sommige schades komt onze schade-expert bij u langs

De schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Uw informatie is belangrijk bij het bepalen van de schade

De schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. En heeft informatie van u nodig. Bijvoorbeeld een lijst met beschadigde of verloren spullen.

U overlegt over het herstellen van de schade

Soms kunt u beschadigde spullen beter opnieuw kopen. Of is herbouw van een beschadigde woning de beste keuze. En wilt u werkzaamheden zelf doen? Onze schade-expert houdt daar rekening mee en berekent het schadebedrag.

U ontvangt een voorschot om de 1e kosten te betalen

Met een voorschot kunt u bijvoorbeeld vervangende spullen kopen. Is de schade hersteld? Dan stuurt u ons de rekening. Daarna ontvangt u de rest van het schadebedrag.

U kunt gebruikmaken van ons netwerk van vakmensen

Centraal Beheer werkt samen met vakmensen die uitstekende kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening meteen naar Centraal Beheer. U hoeft geen geld voor te schieten.

De schade-expert houdt contact met de vakmensen uit ons netwerk

Kiest u voor een vakman uit ons netwerk? Dan regelen wij alles voor u. Natuurlijk kunt u ook een andere vakman in de arm nemen. Of werkzaamheden zelf uitvoeren. Dit bespreekt u met de schade-expert.

Zelf een expert inschakelen

Bent u het niet eens met het oordeel van onze schade-expert? Dan kunt u een eigen expert inschakelen. Hij beoordeelt de schade ook. Wij betalen uw expert. Let op: wij betalen uw expert maximaal het bedrag dat wij voor een eigen schade-expert betalen.

De herbouwwaarde is verzekerd

Laat u uw woning repareren of op dezelfde plaats opnieuw bouwen? Dan betalen we de kosten daarvan. In andere gevallen betalen we het verschil tussen de verkoopwaarde voor en na de schade.

Herbouwwaarde

Het bedrag dat nodig is om uw woning opnieuw te bouwen. Uw woning wordt op dezelfde plaats en met dezelfde materialen opnieuw gebouwd. De waarde van de grond valt niet onder de herbouwwaarde.

Verkoopwaarde

Het bedrag dat u krijgt als u uw woning verkoopt.

Koopwaarde

Het bedrag dat u betaalde voor uw woning.

Uw woning verzekerd tot € 350.000,-

Vaak is dit bedrag genoeg.

Is de herbouwwaarde van uw woning meer dan € 350.000,-?

U kunt uw woning extra verzekeren. U betaalt dan wat meer premie. Bel hiervoor onze klantenservice: (055) 579 9089.

Herbouwwaarde

Het bedrag dat nodig is om uw woning opnieuw te bouwen. Uw woning wordt op dezelfde plaats en met dezelfde materialen opnieuw gebouwd. De waarde van de grond valt niet onder de herbouwwaarde.

Woningverhuur is meeverzekerd

U mag uw hele woning of maximaal 3 kamers ervan voor onbepaalde tijd als woonruimte verhuren.

Tijdelijke verhuur aan toeristen is ook verzekerd

U mag uw hele woning of een deel ervan verhuren aan toeristen. Dit mag maximaal 60 dagen per kalenderjaar. U kunt de verhuur zelf regelen of via een boekingssite als Airbnb.nl of bedandbreakfast.nl.

Er moet een verhuurovereenkomst zijn tussen de huurder en u als verhuurder.

Zelf schade voorkomen

  • Onderhoud uw woning goed.
  • Voorkom inbraak.
  • Houd uw schoorsteen schoon.
  • Gebruik geen koffiezetapparaat of waterkoker onder keukenkastjes waar verlichting onder zit.
  • Zorg voor voldoende rookmelders, een blusdeken en zo nodig een brandladder.
  • Zet een waterslot op de wasmachine.
  • Houd platte daken en goten vrij van blad.
  • Laat uw cv-ketel jaarlijks controleren en reinigen door een erkend installateur.