Wij staan dag en nacht voor u klaar

Onze klanten waarderen onze hulp. Wij krijgen een 8,5 voor onze schadeservice. Wij helpen u graag. In noodgevallen is er binnen 2 uur iemand bij u.

Dringend hulp nodig?
Schade melden?

Bel (055) 579 8250.
Meld online of bel: (055) 579 8250. U kunt uw schade ook melden via de app.

Houd uw klantnummer of polisnummer bij de hand

Dan kunnen wij u sneller helpen.

Aangifte bij diefstal, inbraak of vandalisme

Zo doet u aangifte bij de politie:

  • Online via www.politie.nl.
  • Op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde.
  • Of bel de politie: 0900 8844.

Wij handelen uw schade af in 3 fases

U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken.

U kunt uw schade op 3 manieren melden:

Online melden

Voeg direct foto's toe

Meld via de app

Voeg direct foto's toe

We vragen:

  • uw polisnummer of klantnummer
  • uw telefoonnummer
  • uw rekeningnummer
  • als dat nodig is:
    • Foto van de schade
    • Politierapport/aangifte van politie
    • Bon van de beschadigde spullen

U kunt uw bijlagen per e-mail of per post versturen

Vermeld altijd uw schadenummer. Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn. En mag niet groter dan 10MB zijn.

Postadres

Centraal Beheer
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Eerst stellen we vast hoe groot de schade is.

Bij sommige schades komt de schade-expert bij u langs

De schade-expert beoordeelt de schade. En houdt contact met alle partijen. Daarna bepalen we of het voorwerp gerepareerd of vervangen kan worden. De schade-expert helpt u de schade snel op te lossen.

U hoort van ons wanneer wij u betalen.Wij betalen maximaal het verschil tussen de waarde direct vóór en direct na de schade.

Repareren of een vergoeding

Kunnen uw spullen gerepareerd worden?

Dan betalen we de reparatiekosten. Als deze lager zijn dan de nieuwwaarde of dagwaarde.

Kunnen uw spullen niet gerepareerd worden?

Dan krijgt u de nieuwwaarde of de dagwaarde. Dat hangt af van hoe oud of versleten uw spullen waren vlak voor de schade.

Waren uw spullen meer waard dan 40% van de nieuwwaarde?

U krijgt de nieuwwaarde. Dat is het bedrag dat u betaalt om uw spullen nieuw te kopen.

Waren uw spullen minder waard dan 40% van de nieuwwaarde?

U krijgt:

  • de dagwaarde. Dat is het bedrag dat uw spullen vlak voor de schade waard waren.
  • of de reparatiekosten. Als deze lager zijn dan de dagwaarde.

Een voorbeeld

U verliest een horloge dat 2 jaar oud is. Wij betalen de nieuwwaarde. Verliest u een horloge ouder dan 8 jaar? We betalen de dagwaarde of de kosten van de reparatie als die lager zijn dan de dagwaarde.

Eigen risico

Een eigen risico is een vast bedrag dat u zelf betaalt bij schade. U heeft een eigen risico van € 50,- voor schade aan mobiele telefoons, laptops en tablets. Dit eigen risico geldt per gebeurtenis en per apparaat. Heeft u binnen 3 jaar meer dan 1 schade? Dan betaalt u € 100,- van de schade zelf.

U kunt rekenen op onze vakmensen

  • De vakmensen waar wij mee werken hebben veel ervaring.
  • Na de reparatie ruimen onze vakmensen alles netjes op.
  • Onze medewerkers en schade-experts hebben veel kennis. Zij volgen vaak een training of opleiding.
  • We vragen klanten regelmatig naar hun ervaring. En toetsen of wij onze klanten nog beter kunnen helpen.

De schade-expert

Bij sommige schades komt onze schade-expert bij u langs

De schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Uw informatie is belangrijk bij het bepalen van de schade

De schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. En heeft informatie van u nodig. Bijvoorbeeld een lijst met beschadigde of verloren spullen.

U overlegt over het herstellen van de schade

Soms kunt u beschadigde spullen beter opnieuw kopen. Of is herbouw van een beschadigde woning de beste keuze. En wilt u werkzaamheden zelf doen? Onze schade-expert houdt daar rekening mee en berekent het schadebedrag.

U ontvangt een voorschot om de 1e kosten te betalen

Met een voorschot kunt u bijvoorbeeld vervangende spullen kopen. Is de schade hersteld? Dan stuurt u ons de rekening. Daarna ontvangt u de rest van het schadebedrag.

U kunt gebruikmaken van ons netwerk van vakmensen

Centraal Beheer werkt samen met vakmensen die uitstekende kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening meteen naar Centraal Beheer. U hoeft geen geld voor te schieten.

De schade-expert houdt contact met de vakmensen uit ons netwerk

Kiest u voor een vakman uit ons netwerk? Dan regelen wij alles voor u. Natuurlijk kunt u ook een andere vakman in de arm nemen. Of werkzaamheden zelf uitvoeren. Dit bespreekt u met de schade-expert.

Bent u het niet eens met onze schade-expert?

Vraag dan een eigen expert om de schade te beoordelen. Dit noemen wij een contra-expertise. Uw expert regelt dan namens u de schade met ons. Centraal Beheer betaalt de kosten van uw eigen expert. Rekent uw expert meer dan onze schade-expert? Dan beoordelen wij of de extra kosten redelijk zijn. Extra kosten die niet redelijk zijn betaalt u zelf. Wilt u gebruikmaken van contra-expertise? Bespreekt u dit dan met onze schade-expert.

Zelf schade voorkomen

  • Laat uw spullen nooit onbeheerd achter.
  • Wees zuinig op uw spullen.
  • Berg uw sieraden en andere waardevolle spullen op in een kluis. Bijvoorbeeld in de hotelkamer.