Wij staan dag en nacht voor u klaar

Onze klanten waarderen onze hulp. Wij krijgen een 8,5 voor onze schadeservice. Wij helpen u graag. In noodgevallen is er binnen 2 uur iemand bij u.

Dringend hulp nodig?
Schade melden?

Bel (055) 579 8250.
Meld online of bel: (055) 579 8250. U kunt uw schade ook melden via de app.

Houd uw klantnummer of polisnummer bij de hand

Dan kunnen wij u sneller helpen.

Aangifte bij diefstal, inbraak of vandalisme

Zo doet u aangifte bij de politie:

  • Online via www.politie.nl.
  • Op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde.
  • Of bel de politie: 0900 8844.

Uw schade in 3 stappen afgehandeld

  • 1 U meldt uw schade zo snel mogelijk.

  • 2 Uw schade wordt opgelost.

  • 3 Wij betalen.

  • 1 U meldt uw schade zo snel mogelijk.

    Meld uw schade zo snel mogelijk

    U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken.

    We vragen:

    • uw polisnummer of klantnummer
    • uw telefoonnummer
    • uw rekeningnummer
    • als dat nodig is:
      • Foto van de schade
      • Politierapport/aangifte van politie
      • Bon van de beschadigde spullen
  • 2 Wij geven toestemming voor de reparatie of vervanging

    Wij geven toestemming voor de reparatie of vervanging

    Eerst kijken we hoe groot de schade is. Dat doen we bij sommige schades met onze schade-expert. Daarna bepalen we of het voorwerp gerepareerd of vervangen kan en mag worden.

  • 3 Wij betalen

    U hoort van ons wanneer wij u betalen.Wij betalen maximaal het verschil tussen de waarde direct vóór en direct na de schade.

Repareren of een vergoeding

Kunnen uw spullen gerepareerd worden?

Dan betalen we de reparatiekosten. Als deze lager zijn dan de nieuwwaarde of dagwaarde.

Kunnen uw spullen niet gerepareerd worden?

Dan krijgt u de nieuwwaarde of de dagwaarde. Dat hangt af van hoe oud of versleten uw spullen waren vlak voor de schade.

Waren uw spullen meer waard dan 40% van de nieuwwaarde?

U krijgt de nieuwwaarde. Dat is het bedrag dat u betaalt om uw spullen nieuw te kopen.

Waren uw spullen minder waard dan 40% van de nieuwwaarde?

U krijgt:

  • de dagwaarde. Dat is het bedrag dat uw spullen vlak voor de schade waard waren.
  • of de reparatiekosten. Als deze lager zijn dan de dagwaarde.

Een voorbeeld

U verliest een horloge dat 2 jaar oud is. Wij betalen de nieuwwaarde. Verliest u een horloge ouder dan 8 jaar? We betalen de dagwaarde of de kosten van de reparatie als die lager zijn dan de dagwaarde.

Geen eigen risico

Een eigen risico is een vast bedrag dat u zelf betaalt bij een schade. Bij de Kostbaarheden buitenshuisverzekering heeft u geen eigen risico.

U kunt rekenen op onze vakmensen

  • De vakmensen waar wij mee werken hebben veel ervaring.
  • Na de reparatie ruimen onze vakmensen alles netjes op.
  • Onze medewerkers en schade-experts hebben veel kennis. Zij volgen vaak een training of opleiding.
  • We vragen klanten regelmatig naar hun ervaring. En toetsen of wij onze klanten nog beter kunnen helpen.

De schade-expert

Bij sommige schades komt onze schade-expert bij u langs

De schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Uw informatie is belangrijk bij het bepalen van de schade

De schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. En heeft informatie van u nodig. Bijvoorbeeld een lijst met beschadigde of verloren spullen.

U overlegt over het herstellen van de schade

Soms kunt u beschadigde spullen beter opnieuw kopen. Of is herbouw van een beschadigde woning de beste keuze. En wilt u werkzaamheden zelf doen? Onze schade-expert houdt daar rekening mee en berekent het schadebedrag.

U ontvangt een voorschot om de 1e kosten te betalen

Met een voorschot kunt u bijvoorbeeld vervangende spullen kopen. Is de schade hersteld? Dan stuurt u ons de rekening. Daarna ontvangt u de rest van het schadebedrag.

U kunt gebruikmaken van ons netwerk van vakmensen

Centraal Beheer werkt samen met vakmensen die uitstekende kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening meteen naar Centraal Beheer. U hoeft geen geld voor te schieten.

De schade-expert houdt contact met de vakmensen uit ons netwerk

Kiest u voor een vakman uit ons netwerk? Dan regelen wij alles voor u. Natuurlijk kunt u ook een andere vakman in de arm nemen. Of werkzaamheden zelf uitvoeren. Dit bespreekt u met de schade-expert.

Zelf een expert inschakelen

Bent u het niet eens met het oordeel van onze schade-expert? Dan kunt u een eigen expert inschakelen. Hij beoordeelt de schade ook. Wij betalen uw expert. Let op: wij betalen uw expert maximaal het bedrag dat wij voor een eigen schade-expert betalen.

Zelf schade voorkomen

  • Laat uw spullen nooit onbeheerd achter.
  • Wees zuinig op uw spullen.
  • Berg uw sieraden en andere waardevolle spullen op in een kluis. Bijvoorbeeld in de hotelkamer.