Stel op de bank met mobieletelefoon

Hulp bij schade

Reisverzekering

Schade melden

Hulp nodig?

Wij staan dag en nacht voor u klaar. En helpen u graag. Zodat u snel weer van uw vakantie kunt genieten.

Dringend hulp nodig?

Schade melden?

  • Doet u snel en gemakkelijk online. U kunt meteen foto’s en bijlagen uploaden en zien hoe uw schade wordt geregeld.
  • Via de app.  U kunt meteen foto’s en bijlagen uploaden en zien hoe uw schade wordt geregeld.
  • Of bel (055) 579 8250

Wanneer doet u aangifte?

U doet aangifte

  • Als u iets verloren bent.
  • Als u schade heeft door diefstal, inbraak of vandalisme.

Zo doet u aangifte in Nederland

Zo doet u aangifte in het buitenland

Bent u in het buitenland? U kunt aangifte doen op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde.

Lukt het niet om aangifte te doen bij de politie?

Meld uw schade dan bijvoorbeeld bij de reisleider, hotelmanager, treinconducteur of luchtvaartmaatschappij.

Zorg voor een bewijs van aangifte

Een aangifte bij de politie. Of een PIR (Property Irregularity Report) bij schade aan bagage in het vliegtuig. Een verklaring op briefpapier van het hotel mag ook. Of een briefje met een stempel van de conducteur.

Uw schade in 3 stappen afgehandeld

U ontvangt het vastgestelde bedrag

Zijn uw schade en de kosten die u maakte verzekerd? Wij stellen vast wat het bedrag is dat u krijgt en betalen u. Bij overlijden betalen wij een bedrag aan de begunstigden of erfgenamen.

Soms duurt het wat langer voordat u geld krijgt

Herstellen van een ongeluk kan lange tijd duren. Aan het eind van uw behandeling beoordeelt de medisch adviseur voor hoeveel procent u blijvend invalide bent. Dit bepaalt de hoogte van het bedrag dat u krijgt.

Bel bij een ongeval direct onze alarmcentrale +31 (0)55 579 7955

Dat kan op elk moment. Dag en nacht. Waar u ook bent.
Vanuit Nederland belt u (055) 579 7955.

Bel ook bij ziekte of overlijden onze alarmcentrale +31 (0)55 579 7955

Wordt u of een reisgenoot ziek tijdens de vakantie? Krijgt u een ongeval? Of overlijdt er iemand? Laat het ons direct weten. Bel ons ook als u naar huis moet. Bijvoorbeeld omdat iemand uit uw familie erg ziek is.

Meld schade uiterlijk 3 dagen na thuiskomst

U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken.

U kunt uw schade op 3 manieren melden:

  • Online melden. U kunt meteen foto’s en bijlagen uploaden en zien hoe uw schade wordt geregeld.
  • Via de app. U kunt meteen foto’s en bijlagen uploaden en zien hoe uw schade wordt geregeld.
  • Of bel (055) 579 8250

Houd uw gegevens bij de hand:

  • Uw telefoonnummer.
  • Uw rekeningnummer.
  • Bijlagen als dat nodig is zoals:
    • Een bewijs dat u uw reis geboekt heeft. Zoals een vliegticket en reserveringsbewijs.
    • Bonnen van de beschadigde of gestolen bagage.
    • Een offerte voor de kosten van een reparatie. Een rekening van uw telefoonkosten.
    • Bonnen met de kosten van extra overnachtingen. Zoals de rekening van een hotel.
    • Een bon van extra reiskosten die u maakt. Bijvoorbeeld omdat u naar het ziekenhuis moest.
    • Een proces-verbaal of bewijs van aangifte bij diefstal, verlies of vermissing van bagage.

Uw bijlagen uploadt u gemakkelijk online of in de app 

Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn. En mag niet groter dan 10MB zijn.

Verstuurt u uw bijlagen liever per e-mail? 

Ons e-mailadres is schade.centraalbeheer@achmea.nl
Ontving u al een schadenummer? Vermeld dit in uw e-mail.

Heeft u de hulp van een arts nodig?

Vraag om een arts en volg zijn advies op. Wij kunnen u ook helpen om een arts of ziekenhuis te vinden. Of om ziekenvervoer te regelen. Of om medicijnen of hulpmiddelen te sturen.

Wij regelen het vervoer voor zieken, gewonden of overledenen

Van het buitenland naar een ziekenhuis of woonplaats in Nederland. Als het nodig is met medische begeleiding. Wij zorgen ook voor de bagage. En wij helpen als familie uit Nederland naar het buitenland moet komen.

Heeft u nieuwe spullen nodig omdat die van u gestolen zijn?

Wij overleggen met u of en hoeveel kosten u mag maken om nieuwe spullen te kopen.

Bedrag als u invalide blijft door een ongeval

Bent u blijvend invalide door een ongeval?

En heeft u de dekking Uitkering bij ongeval op reis? Dan vragen wij onze medisch adviseur om uw situatie te beoordelen. De medisch adviseur vraagt informatie op bij uw huisarts of specialist en volgt uw herstel.

Uw behandeling is afgerond

Herstellen van een ongeval kan lange tijd duren. Aan het eind van uw behandeling beoordeelt de medisch adviseur voor hoeveel procent u blijvend invalide bent. Dit bepaalt de hoogte van het bedrag dat u krijgt.

U krijgt een percentage van het verzekerde bedrag

Als u blijvend invalide bent krijgt u een percentage van het verzekerde bedrag. Bekijk alle percentages in de voorwaarden.

Rekenvoorbeeld

Het verzekerde bedrag op de polis is € 50.000,-. U raakt blind aan 1 oog. U krijgt 30% van het verzekerde bedrag. U krijgt € 15.000,-.

Zelf schade aan uw bagage voorkomen

  • Let goed op uw bagage. Stop diefstalgevoelige spullen onderweg in uw handbagage. En op uw hotelkamer of camping in de kluis of in een afgesloten kast of koffer.
  • Bewaar geld en andere waardevolle spullen in een kluis op de hotelkamer of in het appartement. Zit u op een camping? Huur dan een kluis bij de receptie.
  • Berg diefstalgevoelige bagage in de auto uit het zicht op. Afgedekt in de kofferbak of afgesloten in het dashboardkastje.
  • Draag contant geld op het lichaam. Of draag het geld in de voorzakken van uw broek. Heeft u een tas? Draag uw tas voor uw lichaam en houd uw arm over de voorkant van de tas.
  • Verdeel geld, pasjes en kostbaarheden zoveel mogelijk over meerdere reisgenoten.
  • Houd de spullen altijd bij u en in het zicht. Ook als u op het strand bent en even wilt gaan zwemmen. Geef de spullen aan een reisgenoot.
  • Vraag altijd om een pinbon of transactiebon om aan te tonen dat u dit geld op zak had. Geld dat niet aantoonbaar is, vergoeden wij niet.