Schade

Doorlopende Reisverzekering

Wij staan dag en nacht voor u klaar

Onze klanten waarderen onze hulp. Wij krijgen een 8,4 voor de afhandeling van schades. (KlantcontactTevredenheidsManagement door MetrixLab, oktober 2016). Wij helpen u graag.

Dringend hulp nodig?


Schade melden?

Bel onze alarmcentrale (055) 579 7979.
Of +31 55 579 7979 vanuit het buitenland.

Meld online of bel (055) 579 8250.
U kunt uw schade ook melden via de app.

Meld een ongeval zo snel mogelijk

Bij overlijden zelfs binnen 48 uur, dus binnen 2 dagen.

Wanneer doet u aangifte?

U doet aangifte

  • Als u iets verloren bent.
  • Als u schade heeft door diefstal, inbraak of vandalisme.

Zo doet u aangifte in Nederland

  • Online via www.politie.nl.
  • Op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde.
  • Of bel de politie: 0900-8844.

Zo doet u aangifte in het buitenland

Bent u in het buitenland? U kunt aangifte doen op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde.

Lukt het niet om aangifte te doen bij de politie?

Meld uw schade dan bijvoorbeeld bij de reisleider, hotelmanager, treinconducteur of luchtvaartmaatschappij.

Zorg voor een bewijs van aangifte

Een aangifte bij de politie. Of een PIR (Property Irregularity Report) bij schade aan bagage in het vliegtuig. Een verklaring op briefpapier van het hotel mag ook. Of een briefje met een stempel van de conducteur.

Uw schade in 3 stappen afgehandeld

Bel bij een ongeval direct onze alarmcentrale +31 (0)55 579 7979

Dat kan op elk moment. Dag en nacht. Waar u ook bent.
Vanuit Nederland belt u (055) 579 7979.

Bel ook bij ziekte of overlijden onze alarmcentrale +31 (0)55 579 7979

Wordt u of een reisgenoot ziek tijdens de vakantie? Krijgt u een ongeval? Of overlijdt er iemand? Laat het ons direct weten. Bel ons ook als u naar huis moet. Bijvoorbeeld omdat iemand uit uw familie erg ziek is.

Meld schade uiterlijk 3 dagen na thuiskomst

U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken.

U kunt uw schade op 3 manieren melden:

Online melden

Voeg direct foto's toe

Meld via de app

Voeg direct foto's toe

Houd uw gegevens bij de hand:

  • Uw telefoonnummer.
  • Uw rekeningnummer.
  • Bijlagen als dat nodig is:
    • Een bewijs dat u uw reis geboekt heeft. Zoals een vliegticket en reserveringsbewijs.
    • Bonnen van de beschadigde of gestolen bagage.
    • Een offerte voor de kosten van een reparatie. Een rekening van uw telefoonkosten.
    • Bonnen met de kosten van extra overnachtingen. Zoals de rekening van een hotel.
    • Een bon van extra reiskosten die u maakt. Bijvoorbeeld omdat u naar het ziekenhuis moest.
    • Een proces-verbaal of bewijs van aangifte bij diefstal, verlies of vermissing van bagage.

U kunt uw bijlagen per e-mail of per post versturen

Vermeld altijd uw schadenummer. Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn. En mag niet groter dan 10MB zijn.

Postadres

Centraal Beheer
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Heeft u de hulp van een arts nodig?

Vraag om een arts en volg zijn advies op. Wij kunnen u ook helpen om een arts of ziekenhuis te vinden. Of om ziekenvervoer te regelen. Of om medicijnen of hulpmiddelen te sturen.

Wij regelen het vervoer voor zieken, gewonden of overledenen

Van het buitenland naar een ziekenhuis of woonplaats in Nederland. Als het nodig is met medische begeleiding. Wij zorgen ook voor de bagage. En wij helpen als familie uit Nederland naar het buitenland moet komen.

Heeft u nieuwe spullen nodig omdat die van u gestolen zijn?

Wij overleggen met u of en hoeveel kosten u mag maken om nieuwe spullen te kopen.

U ontvangt het vastgestelde bedrag

Zijn uw schade en de kosten die u maakte verzekerd? Wij stellen vast wat het bedrag is dat u krijgt en betalen u. Bij overlijden betalen wij een bedrag aan de begunstigden of erfgenamen.

Soms duurt het wat langer voordat u geld krijgt

Herstellen van een ongeluk kan lange tijd duren. Aan het eind van uw behandeling beoordeelt de medisch adviseur voor hoeveel procent u blijvend invalide bent. Dit bepaalt de hoogte van het bedrag dat u krijgt.

Eigen risico

Het eigen risico is het deel van de schade dat u zelf betaalt. U heeft standaard geen eigen risico bij Personenhulp op reis. Bij Bagage op reis kunt u zelf uw eigen risico kiezen.

U kiest voor uw bagage uw eigen risico

Wilt u geen eigen risico? Dan kies u voor € 0,- bij Bagage op reis. Wilt u een lagere premie? Dan kiest u voor een eigen risico van € 150,- of € 300,-. U heeft altijd een eigen risico van € 50,- voor uw GSM, smartphone, laptop of tablet. Dit eigen risico geldt per voorwerp en per gebeurtenis.

Rekenvoorbeeld

U koos voor geen eigen risico bij het afsluiten van Bagage op reis. Uw smartphone raakt tijdens de reis beschadigd voor € 100,-. Op een smartphone geldt een standaard eigen risico van € 50,-. Dit bedrag trekken we af van de € 100,- aan schade. We betalen dan € 50,- voor uw smartphone.

Sloot u uw Doorlopende Reisverzekering af voor 19 oktober 2016?

Lees hier wat precies verzekerd is in uw Doorlopende Reisverzekering.

Bedrag bij schade aan uw bagage

Uw spullen kunnen gerepareerd worden

Bent u verzekerd voor Bagage op reis? Wij betalen de reparatiekosten.

  • Zijn uw spullen na reparatie minder waard dan voor de schade? U krijgt het verschil terug.
  • Zijn de reparatiekosten hoger dan het bedrag om dezelfde spullen te kopen? U krijgt het bedrag om dezelfde spullen opnieuw te kopen.
  • Zijn de spullen ouder dan 1 jaar? Dan vergoeden wij de dagwaarde.

Uw spullen kunnen niet gerepareerd worden

  • Zijn de spullen jonger dan 1 jaar? U krijgt het bedrag om dezelfde spullen te kopen.
  • Zijn de spullen ouder dan 1 jaar? U krijgt het bedrag dat de spullen waard waren direct voor de schade.
  • Heeft u een Nederlands taxatierapport? Wij betalen de taxatiewaarde. Het taxatierapport moet jonger zijn dan 6 jaar.

Hoeveel betalen wij maximaal?

Op uw polis staat het bedrag dat we maximaal betalen per gebeurtenis. U ziet in de tabel hieronder wat wij maximaal betalen voor de verschillende soorten spullen.

Sloot u een Doorlopende Reisverzekering af voor 19 oktober 2016?

Dan geldt voor u andere informatie. Lees hier wat precies verzekerd is met uw Doorlopende Reisverzekering.

U krijgt maximaal € 250,- per verzekerde per object:

  • Opvouwbare of opblaasbare boten zonder motor.
  • Kano, zeilplank, (kite)surfplank, set waterski’s en spullen die daarbij horen.
  • Invalidewagens zonder motor.
  • Juwelen, echte parels en sieraden van platina, goud en zilver, edelstenen, spullen van edelmetaal en munten waarmee u niet kunt betalen.
  • Horloges, horlogebanden en horlogekettingen.
  • Navigatieapparatuur met de zaken die daarbij horen.
  • Verrekijkers.
  • CD’s, DVD’s, computersoftware en computerspelletjes.

U krijgt maximaal € 300,- per verzekerde per object:

  • GSM, smartphone, PDA en andere apparatuur die hierop lijkt. Ook de spullen die daarbij horen. U heeft € 50,- eigen risico.

U krijgt maximaal € 500,- per verzekerde per object:

  • Bagagerek op het dak van de auto.
  • Fietsendrager. De fietsendrager moet een goed slot hebben.
  • Kinderwagens, buggy’s en fietskarren om kinderen te vervoeren.
  • Muziekinstrumenten.
  • Brillen, zonnebrillen en contactlenzen.
  • Kunstgebitten en gehoorapparaten.
  • Fietsen en elektrische fietsen met de zaken die daarbij horen, zoals fietstassen en fietsstoeltjes.
  • Cadeaus en souvenirs die u op reis koopt om mee te nemen naar huis.
  • Antiek en verzamelingen (zoals postzegelverzamelingen).

U krijgt maximaal € 1.250,- per verzekerde per object:

  • Elektronische apparatuur zoals uw fotocamera, videocamera, computer, laptop en tablet. Ook spullen die daarbij horen zoals statieven en geheugenkaarten.
  • Sportuitrusting die hierboven nog niet staat.

U krijgt maximaal € 250,- voor alle verzekerden samen:

  • Geld.

U krijgt maximaal € 500,- voor alle verzekerden samen:

  • Skibox of bagagebox op bagagerek. De box moet een goed slot hebben.
  • Set sneeuwkettingen.

Bedrag als u invalide blijft door een ongeval

Bent u blijvend invalide door een ongeval?

En heeft u de dekking Uitkering bij ongeval op reis? Dan vragen wij onze medisch adviseur om uw situatie te beoordelen. De medisch adviseur vraagt informatie op bij uw huisarts of specialist en volgt uw herstel.

Uw behandeling is afgerond

Herstellen van een ongeval kan lange tijd duren. Aan het eind van uw behandeling beoordeelt de medisch adviseur voor hoeveel procent u blijvend invalide bent. Dit bepaalt de hoogte van het bedrag dat u krijgt.

U krijgt een percentage van het verzekerde bedrag

Als u blijvend invalide bent krijgt u een percentage van het verzekerde bedrag. Bekijk alle percentages in de voorwaarden.

Rekenvoorbeeld

Het verzekerde bedrag op de polis is € 50.000,-. U raakt blind aan 1 oog. U krijgt 30% van het verzekerde bedrag. U krijgt € 15.000,-.

Zelf schade aan uw bagage voorkomen

  • Let goed op uw bagage. Stop diefstalgevoelige spullen onderweg in uw handbagage. En op uw hotelkamer of camping in de kluis of in een afgesloten kast of koffer.
  • Bewaar geld en andere waardevolle spullen in een kluis op de hotelkamer of in het appartement. Zit u op een camping? Huur dan een kluis bij de receptie.
  • Berg diefstalgevoelige bagage in de auto uit het zicht op. Afgedekt in de kofferbak of afgesloten in het dashboardkastje.
  • Draag contant geld op het lichaam. Of draag het geld in de voorzakken van uw broek. Heeft u een tas? Draag uw tas voor uw lichaam en houd uw arm over de voorkant van de tas.
  • Verdeel geld, pasjes en kostbaarheden zoveel mogelijk over meerdere reisgenoten.
  • Houd de spullen altijd bij u en in het zicht. Ook als u op het strand bent en even wilt gaan zwemmen. Geef de spullen aan een reisgenoot.
  • Vraag altijd om een pinbon of transactiebon om aan te tonen dat u dit geld op zak had. Geld dat niet aantoonbaar is, vergoeden wij niet.