Wij staan dag en nacht voor u klaar

Onze klanten waarderen onze hulp. Wij krijgen een 8,6 voor de manier waarop wij schade van klanten afhandelen. Wij helpen u graag.

Schade melden?

Meld online of bel (0)55 579 8006. Of vanuit het buitenland +31 55 579 8006 .

Dringend hulp nodig?

Bel onze alarmcentrale (0)55 579 7979. Of vanuit het buitenland +31 55 579 7979

Wanneer schakelt u de politie in?

Doe aangifte als u schade heeft door diefstal, inbraak of vandalisme. Of als de andere persoon weg is gegaan na een aanvaring zonder zijn gegevens achter te laten.

Zo doet u aangifte

  • Online via www.politie.nl.
  • Op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde.
  • Of bel de politie: 0900 8844.

Goed voorbereid met de KNRM

De KNRM is een onafhankelijke professionele reddingorganisatie. En werkt samen met de Kustwacht. De 1.300 vrijwilligers redden meer dan 3.000 mensen per jaar. Op zee en het ruime binnenwater. De KNRM biedt u kosteloos hulp. Als u in nood bent. En als er geen nood is maar u wel hulp van bijvoorbeeld een berger kunt gebruiken.

Ga goed voorbereid op vakantie met de gratis app KNRM helpt

U vindt actuele weerberichten, vaarkaarten en handige tips in de app KNRM helpt. Ook kunt u er eerdere vaarroutes bekijken. En thuisblijvers laten meekijken met uw vaartocht.

Schade aangifteformulier

Download het schade aangifteformulier (pdf).

Hebben andere mensen het ongeluk gezien?

Vraag hun naam, adres en telefoonnummer.

Vul het schade aangifteformulier samen in

  • Vul het schade aangifteformulier in samen met de persoon met wie u het ongeluk of de aanvaring had.
  • Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk of de aanvaring gebeurde.
  • Schrijf op wat de schade is.
  • Schrijf op wie er gewond raakte en waar.

Tip: Maak foto’s van de situatie en de schade na het ongeluk of de aanvaring.

Heeft u het formulier niet bij u?

Schrijf van de andere persoon dan op:

  • Naam
  • Adres
  • Verzekeraar

Handel de schuldvraag of betaling niet meteen af

Zeg niet of u wel of niet schuldig bent. Of aansprakelijk. En betaal ook niet direct voor een schade.

Wij handelen uw schade af in 3 fases

  • Meld online. Voeg direct foto’s toe.
  • Bel (055) 579 8006. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

We vragen:

  • Uw telefoonnummer.
  • Gegevens van de andere persoon, als die gewond raakte.
  • Bijlagen als dat nodig is, zoals:
    • Schade aangifteformulier.
    • Foto van de schade.
    • Politierapport/aangifte van politie.
    • Bon of ander betaalbewijs van uw boot of beschadigde spullen.

U kunt uw bijlagen per e-mail of per post versturen
Vermeld altijd uw schadenummer. Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn. En mag niet groter dan 10MB zijn.

E-mailadres
schade.pleziervaartuigen.centraalbeheer@achmea.nl

Postadres
Centraal Beheer
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Eerst stellen we samen vast hoe groot de schade is. En of uw schade verzekerd is.

Bij sommige schades komt de expert bij u langs
De expert bekijkt wat er gebeurde. En wat de schade is.

U laat uw schade maken
Na reparatie betaalt u de rekening aan de reparateur. Is de schade erg groot? Dan kunnen wij u een voorschot geven.

Is uw boot niet meer te maken?
Dan vertellen we u hoeveel geld we u betalen.

U stuurt ons de rekening
Wij maken het bedrag aan u over. Of wij betalen het bedrag rechtstreeks aan de reparateur.

U krijgt de reparatiekosten, nieuwwaarde of dagwaarde

Bij schade betalen wij de reparatie. Wilt u uw boot niet laten repareren? Dan krijgt u 70% van het schadebedrag.

U krijgt de dagwaarde als uw boot niet te repareren is

Is de reparatie van uw boot duurder dan de dagwaarde? Of is repareren niet mogelijk? Dan krijgt u de dagwaarde van uw boot. De dagwaarde is het bedrag dat uw boot waard was vlak voor de schade of diefstal.

Binnen 1 jaar na aankoop van uw nieuwe boot krijgt u de aanschafwaarde

U krijgt bij diefstal of schade die niet te repareren is de aanschafwaarde terug. De aanschafwaarde is het bedrag dat u voor uw boot betaalde toen u deze nieuw kocht.

U krijgt de nieuwwaarde bij schade aan uw bootuitrusting

Bootuitrusting is bijvoorbeeld de GPS, marifoon, reddingsvesten, waterkaarten, kookgerei, glaswerk, radio, TV en beddengoed. De nieuwwaarde is het bedrag dat de spullen kosten om nieuw te kopen. Zijn uw spullen vlak voor de schade minder waard dan 40%? Dan ontvangt u de dagwaarde.

Eigen Risico

Een eigen risico is een vast bedrag dat u zelf betaalt bij schade. U heeft nooit een eigen risico bij onze WA Bootverzekering.

Bij de Uitgebreide Bootverzekering kunt u kiezen voor een eigen risico

Onze Uitgebreide Bootverzekering heeft standaard geen eigen risico. Wilt u minder premie betalen? Dan kunt u kiezen voor een eigen risico van:

  • € 250,-
  • € 500,-
  • € 1.000,-
  • € 2.000,-

U betaalt nooit meer dan uw eigen risico

Heeft u schade? Dan betaalt u nooit meer dan het eigen risico dat u koos.

Soms is er een schade-expert nodig

Bij sommige schades komt onze expert bij u langs

De schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Bent u het niet eens met onze schade-expert?

Vraag dan een eigen expert om de schade te beoordelen. Dit noemen wij een contra-expertise. Uw expert regelt dan namens u de schade met ons. Uw expert en onze expert benoemen samen een 3e expert. U betaalt uw eigen expert en de helft van de kosten van de 3e expert. Is de 3e expert het met u eens? Dan betalen wij de kosten van alle experts.