Schadeservice

Is uw boot beschadigd? En heeft u onze Bootverzekering? Dan kunt ons 7 dagen per week bereiken, 24 uur per dag. Wij nemen uw schade meteen in behandeling. En we geven u antwoord op vragen die u heeft. U hoort van ons gelijk of een expert naar de schade moet kijken.

Vakmensen herstellen uw schade

Wij zorgen dat de juiste vakmensen de schade zo snel mogelijk maken. Heeft u een noodgeval? Dan staan ze 24 uur per dag voor u klaar. Ook in het weekend en tijdens feestdagen.

Wij werken samen met schadeherstelbedrijven in heel Nederland. We hebben deze bedrijven speciaal uitgezocht, omdat ze veel verstand hebben van boten en bootschade. En natuurlijk omdat ze hun werk goed doen.

Wat zijn uw voordelen bij onze schadeservice:

  • U hoeft zelf geen vakman te zoeken: wij geven u zijn naam en telefoonnummer. Of we laten u terugbellen voor een afspraak.
  • Wij betalen de rekening rechtstreeks aan het schadeherstelbedrijf. U hoeft de rekening dus niet eerst zelf te betalen.
  • U krijgt extra service. Bijvoorbeeld voorrang bij herstel van uw schade en garantie op de reparatie.

Het schadestappenplan

Een schade melden is niet iets wat u elke dag doet. Wij zorgen ervoor dat u dit snel en gemakkelijk kunt doen. In drie stappen helpen wij u verder.

U kunt uw schade 7 dagen per week melden, 24 uur per dag. Dat doet u via telefoonnummer (055) 579 8006. Bent u verzekerd voor de schade aan uw boot? Dan nemen we uw melding meteen in behandeling. We hebben dan wat gegevens van u nodig. Dat zijn:

  • uw polisnummer
  • uw telefoonnummer
  • informatie over de schade (daarover leest u meer onder stap 3)
Samen met u overleggen wij hoe we de schade afhandelen..

 

Heeft u weinig schade aan uw boot? Dan kunnen we telefonisch afspraken maken over de reparatie. U kunt de reparatie dan zelf laten doen. Wij betalen de kosten van de reparatie aan u terug.

Heeft u veel schade aan uw boot? Of is moeilijk te zien hoe ernstig de schade is? Dan laten we er een expert naar kijken. De expert laat een schadeherstelbedrijf een offerte maken voor de reparatie. Dit doet hij in overleg met u. Gaat u akkoord met de offerte? Dan repareert het bedrijf uw schade. U hoeft de rekening niet eerst zelf te betalen. Wij betalen de rekening rechtstreeks aan het schadeherstelbedrijf.

Wij willen u zo snel mogelijk helpen. Hiertoe krijgen wij graag van u:

  • een volledig ingevuld en ondertekend Schade Aangifte Formulier
  • een proces-verbaal (dit krijgt u van de politie na aangifte van diefstal);
  • aangevraagde offertes om uw boot te maken of te vervangen;
  • bonnen van de beschadigde spullen (aankoopnota’s).

Ook willen we weten hoeveel uw eigendommen waard zijn. Het gaat om eigendommen die zijn beschadigd terwijl ze aan boord waren. Zo kunnen we het schadebedrag zo goed mogelijk bepalen. Heeft u de scheepsuitrusting meeverzekerd? Dan willen we ook graag weten hoeveel die waard is. Dat kunt u laten weten door ons deze bewijzen te sturen:

  • bonnen van uw eigendommen (aankoopnota’s)
  • garantiebewijzen
  • foto’s van uw eigendommen
  • bankafschriften waaruit de aankoop van uw eigendommen blijkt.

 

Wij houden alle informatie over uw melding van de schade goed bij. Zoals foto's, bonnen en brieven. Zo zien we op elk moment hoe ver we zijn met de behandeling van uw schade. En kunnen we uw vragen meteen beantwoorden.

Hoe bewaakt Centraal Beheer Achmea de kwaliteit van haar Schadeservice?

  • Ervaren en getrainde medewerkers schadeafhandeling en schade-experts
  • Snelle afhandeling en voor u zo weinig mogelijk ‘papierwerk'
  • Zelf uw reparateur kiezen
  • Continu tevredenheidsonderzoek over onze schadeservice