Schade-service

Aanhangwagenverzekering

Een schade melden is niet iets wat u elke dag doet. Centraal Beheer zorgt ervoor dat uw schademelding snel en gemakkelijk verloopt. Hoe meldt u de schade? In drie stappen helpen wij u verder.

Wij handelen uw schade af in 3 fases

U kunt uw schade op 3 manieren melden:

(055) 579 8100

tot 21:00 uur bereikbaar

Online melden

Voeg direct foto's toe

Meld via de app

Voeg direct foto's toe

Meld uw schade zo snel mogelijk bij ons. Vul, als dat mogelijk is, direct het Europees schadeaangifteformulier in en laat het ondertekenen.

Geen schadeaangifteformulier in de auto? Noteer de volgende gegevens van de tegenpartij:

  • Naam, adres, kenteken
  • Naam verzekeringsmaatschappij
  • Denk ook aan namen en adressen van eventuele getuigen en een beschrijving of schets van het ongeval.

Neem vervolgens telefonisch contact met ons op. Via telefoonnummer (055) 579 8250 zijn we 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Wij vragen u de volgende gegevens bij de hand te houden:

  • Klantnummer of polisnummer
  • Telefoonnummer waarop u bent te bereiken
  • Gegevens voertuig
  • Gegevens van de tegenpartij bij letselschade

Waarschuw altijd de politie bij:

  • Een ernstige overtreding van de verkeerswet
  • Een onbekende tegenpartij
  • Onenigheid met de tegenpartij
  • Zwaar lichamelijk letsel of overlijden

Wordt u aansprakelijk gesteld voor schade, dan mag u niet zonder overleg met Centraal Beheer schuld of aansprakelijkheid erkennen. U kunt dan uw recht op schadevergoeding verliezen.

Voor een snelle afhandeling is het van belang dat we alle gegevens ontvangen die betrekking hebben op de schade:

  • Volledig ingevuld en ondertekend Schade Aangifte Formulier
  • Proces verbaal bij diefstal
  • Pro forma nota's
  • Aankoopnota's

Daarnaast hebben wij de gegevens over de waarde van uw eigendommen nodig, zodat wij het schadebedrag kunnen vaststellen. Dit geldt ook voor de gegevens over uw inventaris, wanneer u deze heeft meeverzekerd.

  • Aankoopnota's
  • Garantiebewijzen
  • Foto's

Wij betalen het schadebedrag van uw verzekerde schade rechtstreeks aan de reparateur van uw keuze. U hoeft dus zelf geen geld voor te schieten.

Schademeldingen en bijbehorende correspondentie leggen wij vast. Zo bewaken wij de voortgang en kunnen we vragen beantwoorden over schadeafhandeling.

Wilt u iets weten over het afhandelen van schade bij uw Aanhangwagenverzekering? Mogelijk is uw vraag al eerder gesteld en staat het antwoord vermeld bij de Veelgestelde vragen.

Wat is de voortgang van mijn schadeafhandeling?

Als u vragen heeft over een schade die in behandeling is genomen, kunt u op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur terecht bij onze klantenservice via telefoonnummer (055) 579 8250. Zij kunnen u precies vertellen wat de status is van uw schade afhandeling.

Hoe vind ik een goede schadehersteller?

Wanneer u ons belt voor het melden van een schade, kunnen wij doorverwijzen naar een schadehersteller in de buurt. U kunt hem vervolgens direct bellen voor het maken van een afspraak.

Moet ik de reparatiekosten zelf vooruit betalen?

Dat kunt u zelf bepalen. Als u dat wilt, betaalt Centraal Beheer het schadebedrag rechtstreeks aan uw reparateur. U hoeft dus niet eerst zelf het schadebedrag voor te schieten.

Hoe bewaakt Centraal Beheer de kwaliteit van haar Schadeservice?

  • Ervaren en getrainde medewerkers schadeafhandeling en schade-experts
  • Snelle afhandeling en voor u zo weinig mogelijk ‘papierwerk'
  • Zelf uw reparateur kiezen
  • Continu tevredenheidsonderzoek over onze schadeservice