Misbruik gegevens melden

Kom direct in actie

Denkt u dat iemand uw inlog­gegevens heeft? Heeft iemand anders uw persoonlijke gegevens of producten veranderd? Is er door een ander geld van uw spaar- of beleggings­rekening opgenomen? Of hebben wij geld van uw betaal­rekening afgeschreven voor een verzekering die u niet zelf afsloot?

Pas direct uw inloggegevens aan

Verander zo snel mogelijk uw wachtwoord en gebruikersnaam van Mijn Centraal Beheer. En uw inlogcode van de app. Daarmee voorkomt u dat anderen bij uw gegevens komen. Kies voor een moeilijk wachtwoord en verander het elk half jaar.

Bel ons zo snel mogelijk: (055) 579 8000

We controleren samen met u wat er is gebeurd. En kijken wat we kunnen doen om verdere schade te voorkomen. We kunnen bijvoorbeeld uw rekening blokkeren. Ontdekt u fraude op een tijdstip dat wij niet bereikbaar zijn? Bijvoorbeeld in het weekend? Dan is het goed om te weten dat wij in het weekend ook geen overboekingen uitvoeren.

Meld verlies of diefstal

Bent u uw identiteits­bewijs kwijt? Meld het dan bij uw gemeente. Zij registeren uw verloren identiteits­bewijs in een landelijk systeem. Niemand kan er dan nog misbruik van maken. U kunt meteen een nieuw identiteits­bewijs aanvragen. Is uw identiteits­bewijs gestolen? Doe altijd aangifte bij de politie. Ook bij een verloren of gestolen telefoon of laptop.