Beleg- en Spaarrekening

De voordelen van flexibiliteit in beleggen en sparen

Vanaf 1 januari 2013 kunt u geen Beleg- en Spaarrekening meer openen. Wilt u sparen tegen een hoge rente? Kies dan voor één van onze andere spaarrekeningen.

Heeft u al een Beleg- en Spaarrekening? Bekijk de actuele rentes.

Voorwaardenwijziging Beleg en Spaarrekening

Met ingang van 1 oktober 2013 wijzigen de voorwaarden voor de Beleg en Spaarrekening. De belangrijkste wijzigingen leest u hier.

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over de Beleg- & Spaarrekening? Wellicht vindt u het antwoord hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

U kunt ervoor kiezen om alleen maar te sparen. U heeft zelf de keuze of en wanneer u wilt beleggen.

Via Mijn gegevens heeft u 24 uur per dag en 7 dagen per week inzicht in uw Beleg- & Spaarrekening. Ook via de gratis Rekening-servicelijn, telefoonnummer (0800) 1654, krijgt u 24 uur per dag en 7 dagen per week toegang tot uw saldo-informatie, rente-informatie en een overzicht van de laatste bij- en afschrijvingen op uw Beleg- & Spaarrekening.

U kunt gratis geld opnemen van uw Beleg- & Spaarrekening.

Voor deelname in de Achmea Beleggingsfondsen betaalt u transactiekosten. Deze brengen wij in rekening wanneer u aankoopt, verkoopt of van fonds veranderd. De kosten hiervoor zijn zeer laag; slechts 0,5% van het transactiebedrag. Maakt u via uw werkgever gebruik van Personeelsvoorzieningen, dan krijgt u van Centraal Beheer Achmea collectiviteitvoordeel. U betaalt dan slechts 0,3% van het transactiebedrag. Kosten van fondsbeheer (zoals kosten voor marketing en verkoop, compliance- en toezichtkosten, noteringskosten voor notering aan Euronext Amsterdam N.V. en kosten voor fondsadministratie) zijn opgenomen in de dagelijkse koers van elk fonds. Deze brengen wij dus niet apart bij u in rekening.

Centraal Beheer Achmea hanteert bij haar spaarproducten geen ‘dakpanconstructies'. Bij een dakpanconstructie brengt een bank steeds nieuwe spaarrekeningen op de markt met een hoge rente en verlaagt langzaam en ongemerkt de rente op de bestaande spaarrekeningen. Hierdoor profiteren alleen nieuwe klanten van een hoge rente en krijgen bestaande klanten een steeds lagere rente.

Centraal Beheer Achmea heeft een overzichtelijk aanbod spaarproducten. Nieuwe en bestaande klanten krijgen dezelfde rente. Rente informatie over onze spaarproducten kunt u vinden op onze website.

De rente wordt iedere dag berekend. Wij gebruiken de eerste van de maand als start van de renteberekening. Dat noemen we de rentedatum of de valutadatum. We betalen uw rente op de derde werkdag na afloop van die maand. U ziet de rente op de vierde werkdag van de maand op uw persoonlijke pagina staan. Doordat u elke maand rente krijgt, ontstaat het 'rente-op-rente-effect’. U leest hier wat ‘rente-op-rente-effect’ betekent.

Elke maand wordt de rente over de voorgaande maand bijgeschreven. Door deze rentebijschrijving wordt het rentegevende saldo hoger. Tevens kan er verschil ontstaan omdat de ene maand meer dagen telt dan de andere maand.

Automatische incasso

Heeft u met ons een automatische incassoafspraak? En wilt u uw bankrekening veranderen? Dan moet u ook het incassoformulier Doorlopende incasso machtiging SEPA invullen. Dit incassoformulier moet u samen met het Wijzigingsformulier Spaarrekeningen, een kopie van een recent bankafschrift en een kopie van een geldig legitimatiebewijs (dit is een paspoort of Nederlandse ID-kaart) aan ons sturen.

Let op! Zorg ervoor dat we uw wijzigingsverzoek tijdig ontvangen. Door SEPA hebben we meer tijd nodig om uw wijziging door te voeren. Uiterlijk 10 werkdagen voor de incassodatum moeten we uw verzoek hebben ontvangen. Ontvangen wij uw verzoek later dan gaat de wijziging ook een maand later in.

of

Heeft u nog vragen?

U kunt ook kijken of uw vraag bij onze veelgestelde vragen staat.

Bel ons

(055) 579 8100

Laat ons u bellen