Uw rekeningnummer aanpassen

Voor de meeste schadeverzekeringen kunt u het rekeningnummer zelf aanpassen in Mijn Centraal Beheer. U verandert uw betaalgegevens per verzekering.

U kunt de aanpassing ook doorgeven via onze chatbot CeeBee rechtsonder in uw scherm. CeeBee verwijst u naar de juiste plek.

Naar Mijn Centraal Beheer
Wilt u de tegenrekening van uw RentePlús Rekening aanpassen? Ga dan naar Mijn Centraal Beheer. Kies bij uw Spaarproducten ‘Tegenrekening wijzigen’.

RentePlús Rekening op 1 naam

Wilt u een andere bankrekening gebruiken om geld over te maken van en naar uw RentePlús Rekening? U regelt het eenvoudig en snel in Mijn Centraal Beheer. Kies bij uw Spaarproducten ‘Tegenrekening wijzigen’. Na enkele dagen kunt uw nieuwe tegenrekening gebruiken.

Krijgt u een foutmelding in Mijn Centraal Beheer?

Volg dan de stappen hieronder

  • Stuur een e-mail naar rpr@centraalbeheer.nl.
  • Gebruik als afzender het e-mailadres dat bij ons bekend is. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer
  • Zet in het onderwerp van de e-mail het nummer van uw RentePlús Rekening.
  • Stuur een foto mee van uw identiteitsbewijs. Dat kan zijn:
    • een geldig paspoort
    • een geldige Nederlandse ID-kaart (voorkant en achterkant)
    • een geldig Nederlands rijbewijs

      We hoeven alleen uw naam, geboortedatum, het nummer van het identiteitsbewijs en tot wanneer uw identiteitsbewijs geldig is te zien. De pasfoto en andere gegevens maakt u eenvoudig onzichtbaar met een app van de overheid: KopieID.

  • Stuur een foto mee van een bankafschrift van de nieuwe tegenrekening. Dat mag ook een schermafdruk van internetbankieren zijn. Bedragen hoeven niet zichtbaar te zijn.

    We hoeven alleen deze gegevens zien:

    • logo van de bank
    • rekeningnummer
    • voorletters en achternaam van de rekeninghouder
    • datum van het bankafschrift. Het mag niet ouder zijn dan 2 maanden.

RentePlús Rekening op 2 namen

Wilt u de tegenrekening van uw ‘en/of’ RentePlús Rekening aanpassen? Dan hebben we de toestemming van beide rekeninghouders nodig. Gebruik hiervoor het formulier Wijzigen tegenrekening RentePlús Rekening (pdf). Wij hebben ook een kopie van uw identiteitsbewijzen en bankafschrift nodig. Zo kunnen wij uw gegevens controleren. Op het formulier staat alles precies uitgelegd.

Uw rekeningnummer aanpassen Garantie Inkomen

U kunt de tegenrekening van uw Garantie Inkomen aanpassen in Mijn Centraal Beheer.

Uw rekeningnummer aanpassen Extra Pensioen Sparen

Wilt u de tegenrekening van uw Extra Pensioen Sparen aanpassen? Stuurt u dan een e-mail naar eps@centraalbeheer.nl.

Stuur uw e-mail op de volgende manier:

  • Gebruik het e-mailadres dat bij ons bekend is. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer.
  • Zet het rekeningnummer van uw Extra Pensioen Sparen in het onderwerp van uw e-mail.
  • Het nummer van de nieuwe tegenrekening zet u in de e-mail zelf.
Wij laten het u weten als wij nog iets nodig hebben om de wijziging definitief te maken na ontvangst van uw e-mail.

Uw rekeningnummer aanpassen Extra Pensioen Inkomen

Wilt u de tegenrekening van uw Extra Pensioen Inkomen aanpassen? Stuurt u dan een e-mail naar epi@centraalbeheer.nl.

Stuur uw e-mail op de volgende manier:

  • Gebruik het e-mailadres dat bij ons bekend is. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer.
  • Zet het rekeningnummer van uw Extra Pensioen Inkomen in het onderwerp van uw e-mail.
  • Het nummer van de nieuwe tegenrekening zet u in de e-mail zelf.
Wij laten het u weten als wij nog iets nodig hebben om de wijziging definitief te maken na ontvangst van uw e-mail.
Voor het aanpassen van de volgende producten hebben wij uw handtekening nodig. Wilt u daarom het onderstaande formulier invullen? Soms vragen wij om een kopie van uw identiteitsbewijs en rekeningafschrift mee te sturen. Of om € 0,01 over te maken naar Centraal Beheer. Op die manier kunnen wij uw gegevens controleren. Op het formulier staat alles precies uitgelegd.