Uw verzekering betalen

En de manier van betalen aanpassen

U kunt op verschillende manieren uw verzekerings­premie betalen. Bij veel verzekeringen kiest u zelf wat bij u past.

Uw premie en nota

In Mijn Centraal Beheer en onze app ziet u de premie van uw verzekering. Hoe u dit bedrag betaalt en wanneer. Ook vindt u bij de documenten van uw schadeverzekeringen uw nota of betaalherinnering.

De manier van betalen

U betaalt de premie voor uw verzekering meestal per maand of per jaar. Bij veel verzekeringen kiest u zelf of u via automatische incasso betaalt of dat u uw premie zelf overmaakt. In Mijn Centraal Beheer, onze app of op uw nota staat hoe u betaalt.

De datum waarop u betaalt

Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij uw premie automatisch af op de afgesproken datum. Meestal is dat rond de dag van de ingangsdatum of verlengingsdatum. Deze datum vindt u in Mijn Centraal Beheer, onze app en op uw nota.

Maakt u uw premie zelf over? Meestal betaalt u dan jaarlijks uw premie. U krijgt van ons een e-mail of brief met het verzoek om te betalen. Hierin staat ook welke betaalomschrijving en rekeningnummer u moet gebruiken.

De manier van betalen aanpassen

U kunt de betaalwijze van uw schadeverzekeringen aanpassen. Bijvoorbeeld van uw Auto-, Woon- of Reisverzekering. U kiest voor maandelijks betalen met een automatische incasso. Een jaarlijkse betaling kan via automatische incasso of u maakt zelf uw premie over. Bij de meeste verzekeringen past u dit zelf eenvoudig aan in Mijn Centraal Beheer of onze app. Of bel ons op (055) 579 8000.

Voor levensverzekeringen zijn er verschillende betaalmogelijkheden. Wij vertellen u hier graag meer over: (055) 579 8100.

Ik heb te veel betaald. Hoe krijg ik dit geld terug?

Te veel betaalde premie betalen wij automatisch binnen 14 dagen aan u terug. Krijgt u geld van ons terug, maar moet u ook nog een bedrag betalen? Dan verrekenen wij dit met elkaar. Als er een bedrag overblijft, storten we dat terug op uw rekening.