Kunnen wij uw verzekerings­premie niet afschrijven?

Staat er onvoldoende geld op uw rekening? Dan proberen we het na 9 tot 13 dagen nog een keer. U ontvangt een herinnering per brief of e-mail als we de premie niet kunnen afschrijven. In de herinnering staat hoe u de premie zelf kunt overmaken. U vindt deze herinnering ook in Mijn Centraal Beheer of de app bij de documenten van uw schadeverzekering.

Bent u vergeten de verzekerings­premie over te maken?

De meeste mensen betalen automatisch. Maar maakt u zelf de premie per jaar over? En bent u dit vergeten? Dan ontvangt u van ons een herinnering per brief en/of e-mail. U vindt deze herinneringen ook in Mijn Centraal Beheer of de app bij uw verzekeringsdocumenten.

Heeft u problemen met betalen van de verzekerings­premie?

Soms is op tijd betalen lastig. Dat kan gebeuren. Bel ons dan op (055) 579 8000. Wij zoeken graag samen met u naar een passende oplossing. Misschien moeten we uw verzekering aanpassen. Of de manier van betalen veranderen. Bijvoorbeeld door maandelijks te betalen in plaats van per jaar. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

Wij stoppen uw verzekering als u niet betaalt

Na de betaalherinnering krijgt u na 2 weken nog een laatste herinnering per post. Is uw mobiele telefoonnummer bij ons bekend? Dan sturen wij u soms ook nog een betaalverzoek per SMS. Betaalt u na de laatste herinnering nog niet? Dat spijt ons. Maar dan stoppen wij uw verzekering:

  • U bent dan niet meer verzekerd. U betaalt dan zelf de schade aan bijvoorbeeld uw huis, auto of spullen. Denk eens aan diefstal, brand en storm. Maar ook de schade bij anderen, bijvoorbeeld bij een ongeval dat u veroorzaakt. Heeft u een levensverzekering? In sommige gevallen maken wij uw verzekering premievrij. U vindt meer informatie hierover in uw verzekeringsvoorwaarden.
  • U moet nog wel het openstaande bedrag betalen. Wij schakelen een incassobureau of deurwaarder in als wij niet op de uiterste betaaldatum het geld ontvangen. U betaalt hiervoor extra kosten.
  • Heeft u een overlijdensrisicoverzekering die gekoppeld is aan uw hypotheek? Dan informeren wij uw hypotheekverstrekker. De hypotheekverstrekker informeert u daarna wat dit betekent voor uw hypotheek.
  • Een nieuwe verzekering afsluiten kan moeilijker worden. Veel verzekeraars weigeren een nieuwe verzekering voor 1 of meerdere jaren.

Voorkom een boete

Bij een auto of ander vervoersmiddel is een WA-verzekering verplicht. Dit wordt ook gecontroleerd door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). U kunt een boete krijgen als u niet verzekerd bent.