Uw premie niet betaald

Wat gebeurt er dan?

Wij sturen u altijd een herinnering als u uw premie niet op tijd betaalt. Wat is er mogelijk als u tijdelijk problemen heeft met betalen? En wat gebeurt er als u na 1 of meerdere herinneringen niet betaalt?

Kunnen wij uw verzekerings­premie niet afschrijven?

Staat er onvoldoende geld op uw rekening? Dan proberen we het na 9 tot 13 dagen nog een keer. U ontvangt een herinnering per brief of e-mail als we de premie niet kunnen afschrijven. In de herinnering staat hoe u de premie zelf kunt overmaken. U vindt deze herinnering ook in Mijn Centraal Beheer of de app bij de documenten van uw schadeverzekering.

Bent u vergeten de verzekerings­premie over te maken?

De meeste mensen betalen automatisch. Maar maakt u zelf de premie per jaar over? En bent u dit vergeten? Dan ontvangt u van ons een herinnering per brief en/of e-mail. U vindt deze herinneringen ook in Mijn Centraal Beheer of de app bij uw verzekeringsdocumenten.

Heeft u problemen met betalen van de verzekerings­premie?

Soms is op tijd betalen lastig. Dat kan gebeuren. Bel ons dan op (055) 579 8000. Wij zoeken graag samen met u naar een passende oplossing. Misschien moeten we uw verzekering aanpassen. Of de manier van betalen veranderen. Bijvoorbeeld door maandelijks te betalen in plaats van per jaar. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

Wij stoppen uw verzekering als u niet betaalt

Na de betaalherinnering krijgt u na 2 weken nog een laatste herinnering per post. Is uw mobiele telefoonnummer bij ons bekend? Dan sturen wij u soms ook nog een betaalverzoek per SMS. Betaalt u na de laatste herinnering nog niet? Dat spijt ons. Maar dan stoppen wij uw verzekering:

  • U bent dan niet meer verzekerd. U betaalt dan zelf de schade aan bijvoorbeeld uw huis, auto of spullen. Denk eens aan diefstal, brand en storm. Maar ook de schade bij anderen, bijvoorbeeld bij een ongeval dat u veroorzaakt. Heeft u een levensverzekering? In sommige gevallen maken wij uw verzekering premievrij. U vindt meer informatie hierover in uw verzekeringsvoorwaarden.
  • U moet nog wel het openstaande bedrag betalen. Wij schakelen een incassobureau of deurwaarder in als wij niet op de uiterste betaaldatum het geld ontvangen. U betaalt hiervoor extra kosten.
  • Heeft u een overlijdensrisicoverzekering die gekoppeld is aan uw hypotheek? Dan informeren wij uw hypotheekverstrekker. De hypotheekverstrekker informeert u daarna wat dit betekent voor uw hypotheek.
  • Een nieuwe verzekering afsluiten kan moeilijker worden. Veel verzekeraars weigeren een nieuwe verzekering voor 1 of meerdere jaren.

Voorkom een boete

Bij een auto of ander vervoersmiddel is een WA-verzekering verplicht. Dit wordt ook gecontroleerd door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). U kunt een boete krijgen als u niet verzekerd bent.

Ik kreeg een betaal­herinnering. Maar ik heb het bedrag al overgemaakt. Wat moet ik doen?

Fijn dat u betaald heeft. Misschien was uw betaling nog niet verwerkt op het moment dat wij de herinnering stuurden. Controleer voor de zekerheid nog even of het juiste bedrag inderdaad van uw rekening is afgeschreven. En of de omschrijving en het rekeningnummer klopt. Als dat goed is, hoeft u niets meer te doen. Gaat het om een laatste betaalherinnering en twijfelt u? Dan kunt u het beste even bellen met de afdeling Debiteurenmanagement (055) 579 8108. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.