Hoe gaat Centraal Beheer om met sociale media?

Centraal Beheer is trots op haar sociale media-kanalen en alle fans en gebruikers ervan. U vindt ons op Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube en Instagram. Op Twitter en Facebook kunt u bij ons terecht met vragen en opmerkingen.

Ook op sociale media communiceren wij open, transparant en eerlijk met u. We hebben een aantal huisregels voor de bezoekers van onze sociale kanalen.

Huisregels:

Schelden, beledigende, racistische en/of discriminerende teksten en reacties wissen we

  • Ook op dit soort bijdragen op een forum reageren we niet. We vragen de beheerder die weg te halen.
  • Het plaatsen van namen van onze medewerkers op sociale media is niet toegestaan. Die halen we weg.
  • Overtreding kan ertoe leiden dat we u blokkeren voor onze sociale media-kanalen.

Persoonlijke gegevens horen niet thuis op sociale media

  • Persoonlijke gegevens, zoals adres of geboortedatum, horen niet thuis op openbare sociale media. Ter bescherming van uw privacy wissen we deze, of vragen u dit te doen. Als u persoonlijke informatie met ons wilt delen kan dat via Twitter DM of Facebook Messenger. Die kanalen zijn afgeschermd. Onze webcaremedewerkers behandelen dan uw bericht.

U kunt op verschillende plekken een reactie achterlaten over uw ervaring met Centraal Beheer

  • Zowel op sociale media als op (klachten)fora en Google. We zijn blij met uw mening en staan open voor verbeterpunten. Soms vragen onze medewerkers een toelichting (via een privé bericht). Hiermee kunnen we onze dienstverlening verbeteren.
  • Wij beoordelen reacties op waarheidsgetrouwheid. Als een reactie aantoonbare onjuistheden bevat over onze werkprocessen, benoemen wij dat. We gaan in het openbaar nooit inhoudelijk op uw specifieke situatie in.

Webcare: hoe werken wij en wat kunt u van ons verwachten:

Op Twitter en Facebook kunt u ons vragen stellen. Onze medewerkers zijn daar bereikbaar van maandag t/m vrijdag: van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 16.30 uur. Zondag zijn we gesloten.

  • U krijgt van ons tijdens kantooruren gewoonlijk antwoord binnen een uur en op zaterdag binnen twee uur. Dit geldt voor inhoudelijke, rechtstreeks aan ons gestelde vragen.
  • De medewerkers zijn opgeleid voor onze particuliere schadeproducten Voor de overige producten en diensten van Centraal Beheer zorgen wij ervoor dat uw vraag direct bij je juiste collega terecht komt. Wij doen ons best om u zo snel mogelijk te helpen.
  • Wanneer u een inhoudelijke vraag over uw product heeft zijn wij wettelijk verplicht eerst uw identiteit te toetsen met een aantal vragen. Een klantnummer alleen is niet genoeg. Wij vragen hiervoor uw begrip. Omdat er op sociale media veel gebruik wordt gemaakt van gebruikersnamen die niet onze systemen staan, kan er, ook na de controlevragen, onduidelijkheid blijven over uw identiteit. In dat geval verwijzen onze medewerkers u naar onze telefonische klantenservice. Dit doen we om u te beschermen.
  • Social media kanalen zijn ongeschikt voor het delen van gegevens over uw gezondheid of het stellen van verplichte acceptatievragen. Daarom kunt u voor het afsluiten van een nieuwe verzekering terecht op onze website of telefonische klantenservice. Wanneer u vragen of opmerkingen heeft over een gezondheidsverklaring verwijzen we u naar de betreffende afdeling.
  • Vanwege privacywetgeving accepteren wij per sociale media-account niet meer dan één, door ons geïdentificeerde, gebruiker.
  • Centraal Beheer wil graag van u horen of u tevreden bent over onze dienstverlening. We stellen u enkele vragen die u, nadat het gesprek is afgerond, via een link kunt beantwoorden. We stellen het zeer op prijs als u deze korte enquête invult en terugstuurt. Zo kunnen wij onze dienstverlening, ook op sociale media, steeds verbeteren.