Onderzoek klanttevredenheid

Wat vindt u van Centraal Beheer?

Wij willen graag weten wat u van ons vindt. Omdat we het graag horen als u tevreden bent. En omdat we onze verzekeringen en diensten willen verbeteren als dat kan. Het Verbond van Verzekeraars onderzoekt ieder jaar hoe tevreden klanten over verzekeraars zijn. Zelf onderzoeken we ook regelmatig wat onze klanten van ons vinden.

De resultaten

Hieronder vindt u de meest recente resultaten van het onderzoek.


Eigen onderzoek

Hieronder vindt u de meest recente resultaten van ons eigen onderzoek naar klanttevredenheid bij schadeverzekeringen.


Klachtenrapportage

Hier leest u wat u kunt doen als u een klacht heeft. En vindt u de rapportage van de ontvangen en afgehandelde klachten van 2017. Want wij zijn graag open en eerlijk over de klachten die we ontvangen en behandelen.

Onze klanten zijn tevreden

Onze klanten zijn tevreden over ons. Dat is de belangrijkste conclusie van het onderzoek. Op het gebied van schadeverzekeringen scoren we een 7.5. En op het gebied van levensverzekeringen krijgen we van klanten een 7.4.

Wij blijven werken aan verbetering van onze informatie

Wij hebben al onze communicatie herschreven in begrijpelijker Nederlands. Onze polisvoorwaarden en onze website hebben we zo aangepast dat u belangrijke informatie sneller kunt vinden. Toch geven klanten soms aan dat bij het afsluiten van de verzekering niet altijd duidelijk is wat wel of niet verzekerd is. Daarom onderzoeken wij of we u deze informatie op een andere manier kunnen aanbieden.

U gaf aan dat u op elk moment wilt zien hoe het staat met de afhandeling van een schade. En dat u online elke stap in het schadeproces wilt volgen. Dit begrijpen wij. Daarom zorgden wij ervoor dat u sinds 2018 uw autoschade online kunt volgen. Dit jaar wordt dat ook mogelijk voor de schades op uw woonverzekering.

Daarom passen wij onze website aan. Zo kunt u kiezen wat voor u de makkelijkste manier is om uw schade te melden. Bovendien voegen wij bij het online schade melden een chatbutton toe. Als u vragen heeft bij het schade melden, worden deze direct beantwoord.

Bijvoorbeeld bij een telefoonreparatie. Vaak bellen klanten ons over een kapotte telefoon. Soms zijn onze klanten hiervoor niet verzekerd. Hulp bij reparatie was niet mogelijk. Dat hebben we veranderd. Vanaf nu kan iedereen zijn telefoon binnen 30 minuten laten repareren via het betrouwbare schadenetwerk van Centraal Beheer. Onder de kop “Diensten” leest u welke diensten wij u nog meer bieden.

Vorig jaar hebben wij de nabestaandendesk ingericht. Zo hoeft u een overlijden maar 1 keer te melden en regelen wij de rest. Sinds de start van de nabestaandendesk hebben wij gewerkt aan verbetering van de dienstverlening. U wordt sneller geholpen!

U gaf aan dat u graag de keuze wilt hebben of u de informatie van Centraal Beheer digitaal of per post ontvangt. Het grootste deel van onze klanten ontvangt de informatie graag digitaal. Daarom is dat onze standaard. Wilt u onze informatie per post ontvangen, belt u dan Even Apeldoorn: (055) 579 8000.