Uw verzekering betalen

Meer informatie over het betalen van uw premie

Op uw nota staat op welke manier en wanneer u betaalt. U vindt uw nota en premiespecificatie bij de documenten van uw verzekering in Mijn Centraal Beheer.

Het betalen van uw premie

U kunt per maand of per jaar betalen.

  • Betaalt u per maand? Dan schrijven wij uw premie af rond de ingangsdatum of verlengingsdatum van uw verzekering. In uw nota staat de precieze dag.
  • Betaalt u per jaar? Dan schrijven wij uw premie af. Of u ontvangt een e-mail van ons met een verzoek om te betalen.

Wilt u het betalen van uw premie aanpassen? Bijvoorbeeld naar automatische incasso? Of naar betalen per maand of per jaar? Bel ons dan even op (055) 579 8000. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

Uw rekeningnummer aanpassen

U kunt uw rekeningnummer snel eenvoudig aanpassen via onze virtuele assistent.

Wat gebeurt er als wij uw premie niet kunnen afschrijven?

Als er onvoldoende geld op uw rekening staat, proberen we het na 9 tot 13 dagen nog een keer. U ontvangt een herinneringsbrief als we de premie niet kunnen afschrijven. In de herinneringsbrief staat hoe u de premie kunt betalen.

Ontvangt u een herinnering, maar heeft u het bedrag zelf al overgemaakt?

Bedankt voor uw betaling. Check voor de zekerheid nog even of het juiste bedrag inderdaad van uw rekening is afgeschreven. En of het om dezelfde periode gaat.

Let op! U bent niet meer verzekerd als u niet betaalt

Betaalt u niet voor de betaaltermijn in de herinneringsbrief? Dan bent u niet meer verzekerd voor schades die ontstaan na de dag waarop u de premie had moeten betalen. Ook niet als u schade veroorzaakt bij een ander. Wij verzekeren u weer als u betaalt. Uw verzekering gaat in op de dag nadat uw betaling op onze rekening staat. Dat kan niet meer als wij uw verzekeringspolis gestopt hebben.

Wij stoppen uw verzekering als u niet betaalt

Na de herinneringsbrief krijgt u nog een ingebrekestellingbrief. Wij stoppen uw verzekeringspolis als u na de ingebrekestelling niet betaalt. U moet het openstaande bedrag nog wel betalen. U betaalt extra kosten als wij een incassobureau of deurwaarder inschakelen. Een nieuwe verzekering afsluiten kan moeilijker worden als uw verzekering stopgezet is. Gaat het om een verzekering voor uw auto of andere vervoersmiddel? Hou er dan rekening mee dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) het verzekeringsregister controleert. Bent u niet verzekerd? Dan kunt u een boete krijgen.

Bel ons op (055) 579 8108 als u niet kunt betalen

U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Vraag het onze virtuele assistent

loader Bezig met laden.

Hoe kunnen wij u helpen?

Vraag het Centraal Beheer

Centraal Beheer schrijft een bericht...

Wilt u op een andere manier contact met ons?

Social

Contact via Facebook of Twitter