Ruuds top 5

Gouden regels voor persoonlijke oplossingen

'Door de jaren heen spreek je zo veel klanten. Daar zitten natuurlijk heel veel bijzondere verhalen tussen. Het verhaal dat me het meeste is bijgebleven, is dat van een oudere mevrouw. Haar man was net overleden. Een verdrietige situatie. Het regelen van de verzekeringen kwam op haar schouders terecht. Ze was niet 'digitaal' en kon de verzekeringsdocumenten niet vinden. Stapje voor stapje maakte ik haar online wegwijs. En ik stuurde haar de documenten ook per post toe. Maar het mooie was dat ze steeds nieuwsgieriger werd naar de online mogelijkheden. Ik begeleid mensen graag naar een oplossing die past bij hun persoonlijke situatie. Nog een goed voorbeeld daarvan is hoe we laatst een mevrouw verder hielpen met haar auto. Ze kon geen verzekering afsluiten voor haar auto omdat deze te oud was. We boden haar toen RoadGuard aan, onze on-demand pechhulpdienst. Daarmee is uw auto niet verzekerd, maar bent u wel verzekerd van goede hulp bij autopech wanneer u het nodig heeft.'

'In mijn werk bied ik klanten soms iets extra. Dat kan een bosje bloemen zijn voor een verjaardag. Of een mooie kaart als een klant een nieuwe woning koopt. Laatst belde er een meneer. Hij wilde zijn autoverzekering regelen. Hij was hartstikke blij, want hij had net een nieuwe auto gekocht. Alleen had hij wel het kenteken, maar geen meldcode. Deze heeft u nodig om uw auto te verzekeren. Ik vroeg toen zelf de meldcode op bij de autoverkoper. Dat is alweer een zorg minder voor de klant.'

'Gebeurt er iets of krijgt u schade, maar valt dit buiten uw verzekering? Dat is natuurlijk extra vervelend. Bij Centraal Beheer helpen we mensen verder met onze diensten. Zoals de Klushulp, RoadGuard of Telefoonreparatie. U hoeft daarvoor niet bij ons verzekerd te zijn. Ik sprak een keer een klant met een vervelend probleem. De timmerman die hij had ingeschakeld en de leverancier van het kozijn waren het niet met elkaar eens. Ze gaven elkaar de schuld van de fouten die er waren. De klant werd van het kastje naar de muur gestuurd. Hij was niet verzekerd voor rechtsbijstand. Onze dienst juridische hulp kon hem toen verder helpen. Later hoorde ik van de klant dat zijn probleem daarmee goed was opgelost. Een mooi compliment.'

'We helpen klanten met onze diensten en bieden ze graag extra gemak. We ontdekken steeds nieuwe manieren waarop dat kan. Al uw documenten staan bijvoorbeeld nu ook in de Centraal Beheer App. Zo heeft u uw papieren altijd en overal op zak. Ook als u onderweg bent en bijvoorbeeld graag even uw groene kaart wilt inzien.'

'Als u schade heeft, is het fijn om snel te weten waar u aan toe bent. Na de storm van januari 2018 kregen wij ineens heel veel schademeldingen binnen. En duurde het langer voor we konden reageren. Dat wilden we voor onze klanten graag anders regelen. Daarom kunt u in de Centraal Beheer App nu ook uw schade melden. De beoordeling van de schade verloopt daarin deels automatisch. Zo kunnen we alle schademeldingen sneller beantwoorden. Ook helpen we mensen snel verder als schade niet verzekerd is. Via onze Klushulp boekt u een lokale, betrouwbare vakman die u helpt met klussen in en om huis.'