
Drukte na de storm
Op 18 januari ging ’s middags de zware westerstorm liggen. Maar bij ons begon de drukte pas. Duizenden meldingen hebben we binnengekregen. Meer meldingen dan we ooit hadden kunnen bedenken. Lees hoe we deze afhandelen.
Met man en macht
Spoedgevallen gaan voor
Zwaarste storm in 10 jaar

Herstel schade zelf
Ook het schadeherstelbedrijf heeft het natuurlijk veel drukker dan normaal. Normaal belt een schadeherstelbedrijf uit ons netwerk binnen 2 uur. Maar dat is nu enkele werkdagen. Als u schade heeft, hoeft u hier niet op te wachten. U kunt de schade zelf (laten) herstellen. Dat geldt bijvoorbeeld voor schade aan uw dak. Maar ook voor schade aan uw tuin, als u dat meeverzekerd heeft.
Stuur online foto’s
Maak wel altijd goede foto’s van de schade. Stuur deze samen met een factuur of offerte naar ons. Het liefst online. Dit kan ook via onze app. We mailen dan zo snel mogelijk terug. Als de schade gedekt is, vergoeden we deze met aftrek van het eigen risico. Of we bellen, als we nog vragen hebben.
Denk aan het eigen risico
Als u schade meldt, houd dan rekening met het eigen risico voor stormschade. Schades die kleiner zijn dan dit eigen risico vergoeden we niet. Denk bijvoorbeeld aan een omgevallen bloempot. Of een kapotte tuinstoel. Deze schades moet u zelf betalen. Dat zeggen we dan ook meteen als u deze schade meldt.
Schade later melden
Heeft u de schade aan uw huis nog niet gemeld? Dat kunt u nog steeds doen. Normaal gesproken moet u schade binnen 72 uur melden. Maar dit is een bijzondere situatie. Zolang u maar duidelijke foto’s meestuurt kunt u nog steeds uw schade melden. Dit kan ook via onze app. Heeft u de schade al gerepareerd? Stuur dan ook de rekening of offerte mee.
Deel dit artikel

Geschreven door:
Redactieteam