Thuis
Thuis

Drukte na de storm

Op 18 januari ging ’s middags de zware westerstorm liggen. Maar bij ons begon de drukte pas. Duizenden meldingen hebben we binnengekregen. Meer meldingen dan we ooit hadden kunnen bedenken. Lees hoe we deze afhandelen.

  • 22 jan 2018
  • 4 minuten
  • 0
Collega op klantenservice aan het bellen

Herstel schade zelf

Ook het schadeherstelbedrijf heeft het natuurlijk veel drukker dan normaal. Normaal belt een schadeherstelbedrijf uit ons netwerk binnen 2 uur. Maar dat is nu enkele werkdagen. Als u schade heeft, hoeft u hier niet op te wachten. U kunt de schade zelf (laten) herstellen. Dat geldt bijvoorbeeld voor schade aan uw dak. Maar ook voor schade aan uw tuin, als u dat meeverzekerd heeft.

Stuur online foto’s 

Maak wel altijd goede foto’s van de schade. Stuur deze samen met een factuur of offerte naar ons. Het liefst online. Dit kan ook via onze app. We mailen dan zo snel mogelijk terug. Als de schade gedekt is, vergoeden we deze met aftrek van het eigen risico. Of we bellen, als we nog vragen hebben.

Denk aan het eigen risico

Als u schade meldt, houd dan rekening met het eigen risico voor stormschade. Schades die kleiner zijn dan dit eigen risico vergoeden we niet. Denk bijvoorbeeld aan een omgevallen bloempot. Of een kapotte tuinstoel. Deze schades moet u zelf betalen. Dat zeggen we dan ook meteen als u deze schade meldt.


Schade later melden

Heeft u de schade aan uw huis nog niet gemeld? Dat kunt u nog steeds doen. Normaal gesproken moet u schade binnen 72 uur melden. Maar dit is een bijzondere situatie. Zolang u maar duidelijke foto’s meestuurt kunt u nog steeds uw schade melden. Dit kan ook via onze app. Heeft u de schade al gerepareerd? Stuur dan ook de rekening of offerte mee.

Zwaarste storm in 10 jaar

Op een zware storm zijn we goed voorbereid. We weten precies wat we moeten doen, en hoeveel mensen we nodig hebben voor de schademeldingen. Maar zo’n zware storm als van 18 januari hadden we niet verwacht. Het was de zwaarste storm in meer dan 10 jaar. En de op 6 na zwaarste storm ooit. Iedereen was verrast. 112 was niet te bereiken. De treinen stonden stil. En wij hadden het ook moeilijk met alle meldingen. Alleen al op de stormdag kregen we tot 16.00 uur 27 keer meer meldingen dan normaal. En dat bleef maar doorgaan. Dinsdagmiddag 23 januari waren er in totaal 15.500 meldingen binnen gekomen.

Met man en macht

Na de storm van 18 januari werken we er met man en macht aan om alle meldingen af te handelen. Op de dagen erna helpen veel extra collega’s. Alleen al in het weekend werken er meer dan 160 collega’s over. Ook zijn er collega’s opgeleid die al eerder telefonische schademeldingen hebben afgehandeld. 

Spoedgevallen gaan voor

Spoedmeldingen handelen we meteen af. Bijvoorbeeld als uw dak is weggewaaid, waardoor u niet meer veilig in uw huis kunt wonen. Maar als een schutting omver is geblazen, moet u misschien langer wachten. Dan worden uw gegevens en het soort schade genoteerd. En belt een collega binnen 5 dagen terug.