Thuis
Thuis

18 januari: stormachtig, ook bij ons

Over het hele land raast 18 januari een zware storm. Met grote gevolgen. Er komen dan ook veel schademeldingen binnen. Lees wat we doen (en hebben gedaan) om alle meldingen te kunnen verwerken.

  • 18 jan 2018
  • 4 minuten
  • 0

Voorbereiding start vroeg

Een paar dagen voor 18 januari zat de storm eraan te komen. Daardoor hebben we tijd om ons goed voorbereiden. Aan het begin van de week komen collega's bij elkaar om te overleggen: wat is de weersverwachting? Welke maatregelen nemen we? En welke niet? We pakken de calamiteitenscenario’s erbij. En bespreken hoe we de wachttijden aan de telefoon zo kort mogelijk kunnen houden. Een dag voor de storm sturen we onze klanten een mail om zich voor te bereiden op de storm. In deze mail staan tips om schade te voorkomen. Deze informatie plaatsen we op de site, in onze app en in onze socialmediaposts.

Stilte voor de storm

Donderdag 18 januari begint nog rustig. Stilte voor de storm, maar dan echt. Tegen het einde van de ochtend barst het los. Er komen heel veel schademeldingen binnen. Tot wel 7 keer meer dan normaal. Om de meldingen zo snel mogelijk te kunnen verwerken hebben we collega’s nodig. Veel collega's.

Hulp van collega's

We vragen iedereen die kan om bij te springen. Om samen zoveel mogelijk telefoontjes te beantwoorden. Sommige collega's bieden zich spontaan aan om langer te werken. Op deze donderdag springen er collega’s van andere afdelingen bij. We besluiten ook op vrijdag en zaterdag extra mensen in te zetten.

Bomen op de weg door storm

In de top 10 van stormen

Ondanks al deze maatregelen is het heel druk aan de telefoon. Niemand had voorspeld dat het zo’n zware storm zou worden: een van de 10 ergste stormen ooit.

Zeer ernstige schade?

Als het geen haast heeft, vragen we klanten om de schade te melden via onze app of website. Of later te bellen. Mensen die echt spoedhulp nodig hebben, kunnen het beste bellen. Bijvoorbeeld omdat het huis niet meer veilig is. Het duurt het wel langer dan normaal voordat we de telefoon aannemen.

Zelf maatregelen nemen

Klanten die met spoed hulp nodig hebben, mogen alvast noodvoorzieningen treffen. Of maatregelen nemen om meer schade te voorkomen. Wel moeten er foto's van de schade genomen worden.

In actie voor noodreparaties

Ondertussen hebben ook onze netwerkbedrijven en bouwbedrijven het druk. Bij reparaties die echt meteen gedaan moeten worden, komen zij direct in actie. Zo zorgen we er met z'n allen voor dat onze klanten zo snel mogelijk geholpen worden.