Help, geen warm water uit de douche
Even de cv-monteur bellen
Snel stond er een (hopelijk handige) man van de storingsdienst op de stoep. Hij zag snel wat er mis was. De storm had de ventilatiepijp op het dak verschoven. Daardoor was mijn cv-ketel verzopen. De handige man van de storingsdienst kon ook nog eens goed rekenen: hij liet de optelsom zien van alle werkzaamheden en materialen om mijn cv-ketel weer nieuw leven in te blazen. Poeh, € 935,-. Daar gingen mijn plannen voor een weekje zon op Malta. ''Bel eens met je verzekeraar'' zei hij,''misschien is het verzekerd.''
Even de verzekeraar bellen
Stormschade was inderdaad verzekerd. Alleen was er wel een eigen risico van € 225,-. Dat stond ook in de polisvoorwaarden. Ik overlegde met haar de reparatie kon regelen. Ik mocht kiezen: de rekening eerst zelf betalen en daarna declareren. Of het rechtstreeks door de verzekeraar laten regelen. Ach, de handige vakman was toch al bezig met de reparatie. Dus ik koos voor optie 1.
Even de nota’s doorsturen
Een dag later zat ik weer met natte haren op de bank. Van een warme douche. Even een mailtje typen naar de verzekeraar, de nota's van de reparatie toevoegen en verzenden maar. De volgende ochtend werd ik gebeld. ''De reparatiekosten minus het eigen risico maken wij binnen 3 werkdagen aan u over.''Betaald binnen 3 dagen
Ik kreeg nog even de tip dat ik ook schade kan melden via een speciale app op mijn smartphone. Binnen 3 dagen stond het bedrag op mijn rekening. Nog eerder dan dat ik het zelf aan het cv-installatiebedrijf kon overmaken! En dat weekje zonvakantie in Malta? Dat kan ik nu gewoon gaan boeken!