Zakelijk
Zakelijk

De 5 voordelen van sociale media

Sociale media is niet meer weg te denken. Bijna iedereen is online. Ook uw doelgroep. Aanwezig zijn op deze mediakanalen is dan ook een must. Wat de grootste voordelen hiervan zijn? Wij geven u er 5.

  • 17 jul 2017
  • 2 minuten
  • 0

1. U creëert meer naamsbekendheid onder uw doelgroep

Sociale media zijn goede middelen om aan uw imago te werken. Zet u het gericht in en kiest u de juiste doelgroep? Dan kan dit positief uitpakken voor uw naamsbekendheid. Let wel op: sociale media kan u maken of breken.

2. U staat direct in contact met uw klanten

Webcare via sociale media is de manier om het gesprek aan te gaan met uw klanten. Zij kunnen hier gemakkelijk vragen aan u stellen over uw product of dienst. Het is een trend om klachten de onlinewereld in te sturen. Reageer hier altijd op. Probeer de positieve reacties uit te lichten en kom bij klachten met goede oplossingen.

3. Meer klanten zorgen voor meer verkoop

Plaats relevante en waardevolle berichten en link regelmatig naar uw website. Steek de boodschap niet sales-gericht in, maar vertel een verhaal. U vergroot zo het verkeer naar uw website. Dit leidt uiteindelijk tot meer leads. En dus tot meer verkoop. Let er wel op dat de content waardevol is voor uw doelgroep.

Laatste artikelen

Wagenpark bestaande uit witte busjes

Goed beheer wagenpark bespaart kosten

Lees meer
Vrouw achter laptop

Hoe houdt u thuiswerkende medewerkers gezond?

Lees meer

4. Groter bereik

Heeft u veel fans op Facebook? Dan kunnen zij veel betekenen voor uw bedrijf. Uw fans delen bijvoorbeeld uw content en vergroten hiermee uw bereik.

5. In gesprek gaan

Klanten delen hun mening graag via sociale media. U staat dus constant met hen in contact. Een mooie manier om uw producten of diensten te blijven verbeteren. Nieuwe ideeën bedenken, testen en feedback ontvangen is met sociale media makkelijker dan ooit.