
De 5 grootste don’ts voor een goed imago
De komst van sociale media maakt het werken aan uw imago nog belangrijker. Uw klanten kunnen u met slechts één druk op de knop maken of breken. Wij geven u de 5 grootste don’ts voor het behouden van uw positieve imago.
Zakelijk
27 jul 2017
2 minuten
1. U bent slecht bereikbaar
De bereikbaarheid is voor veel bedrijven een valkuil: 1 op de 5 klanten lukt het niet om (snel) met het bedrijf in contact te komen. De oplossing is bijvoorbeeld een receptioniste on-demand. U kunt uw telefoon doorschakelen met deze receptioniste als u even niet bereikbaar bent.
2. U reageert niet op sociale media
Tegenwoordig is het voor klanten erg makkelijk om klachten online te verspreiden. Een paar slechte recensies en weg is uw reputatie. U kunt het nog erger maken door als bedrijf niet op deze klachten te reageren. Want wie zwijgt, stemt toe. Altijd reageren dus!
3. U blaast te hoog van de toren
Zorg dat u uw eigen verhaal blijft vertellen. Blaas niet te hoog van de toren. Wees eerlijk en transparant. Eerlijkheid duurt nu eenmaal het langst. Klanten prikken er snel doorheen wanneer u niet eerlijk bent.
4. U heeft geen of een slechte klantenservice
De klant is koning. Zorg daarom dat hij of zij ook zo wordt behandeld. Met een goede klantenservice boekt u succes en werkt u aan een sterk imago.
5. U ontkent uw fouten
Ontkent u uw fouten? Geen goed idee. Juist wanneer u zich als bedrijf kwetsbaar opstelt creëert u meer begrip bij uw publiek.
Tip: luister naar kritiek
. Luister naar de kritiek en probeer het op te lossen. Vertel wat u gaat doen om het op te lossen. Zo weten klanten dat u ermee bezig bent en dat u aan hun kant staat.
Deel dit artikel

Geschreven door:
Amanda