Zakelijk
Zakelijk

De 5 grootste don’ts voor een goed imago

De komst van sociale media maakt het werken aan uw imago nog belangrijker. Uw klanten kunnen u met slechts één druk op de knop maken of breken. Wij geven u de 5 grootste don’ts voor het behouden van uw positieve imago.

  • 27 jul 2017
  • 2 minuten
  • 0

1. U bent slecht bereikbaar

De bereikbaarheid is voor veel bedrijven een valkuil: 1 op de 5 klanten lukt het niet om (snel) met het bedrijf in contact te komen. De oplossing is bijvoorbeeld een receptioniste on-demand. U kunt uw telefoon doorschakelen met deze receptioniste als u even niet bereikbaar bent.

2. U reageert niet op sociale media

Tegenwoordig is het voor klanten erg makkelijk om klachten online te verspreiden. Een paar slechte recensies en weg is uw reputatie. U kunt het nog erger maken door als bedrijf niet op deze klachten te reageren. Want wie zwijgt, stemt toe. Altijd reageren dus!

3. U blaast te hoog van de toren

Zorg dat u uw eigen verhaal blijft vertellen. Blaas niet te hoog van de toren. Wees eerlijk en transparant. Eerlijkheid duurt nu eenmaal het langst. Klanten prikken er snel doorheen wanneer u niet eerlijk bent.

4. U heeft geen of een slechte klantenservice

De klant is koning. Zorg daarom dat hij of zij ook zo wordt behandeld. Met een goede klantenservice boekt u succes en werkt u aan een sterk imago.

Laatste artikelen

Zieke medewerker

Onderschat u de kosten van een zieke medewerker?

Lees meer
vrouw betaalt met geld

Contant geld verdwijnt steeds meer

Lees meer
Collega's in een levendig pand

Van leegstand naar een levendig pand

Lees meer

5. U ontkent uw fouten

Ontkent u uw fouten? Geen goed idee. Juist wanneer u zich als bedrijf kwetsbaar opstelt creëert u meer begrip bij uw publiek.

Tip: luister naar kritiek

. Luister naar de kritiek en probeer het op te lossen. Vertel wat u gaat doen om het op te lossen. Zo weten klanten dat u ermee bezig bent en dat u aan hun kant staat.