Samen onze klanten bedienen en hulp bij uw business

De Thuis Hypotheek

Samen thuis in hypotheken

U bent goed in advies. Wij zijn goed in administratie, beheer en onderhoud. En zo zien wij de rolverdeling dan ook. Door met u zo samen te werken krijgt onze gezamenlijke klant de best mogelijke service.

U leidt het proces tot aan het definitief aanbod

Totdat de hypotheek rond is, heeft u volledig de regie.

Daarna start ons proactief beheer

Zodra uw klant zijn hypotheek heeft, wordt uw klant onze gezamenlijke klant. Wij verzorgen dan alle administratieve en beheertaken.

U krijgt hulp bij uw business

Doordat wij de situatie van onze klant in de gaten houden

Vanaf het moment dat u een Thuis Hypotheek aanvraagt, bouwen wij een relatie op met onze klant. We zoeken het gesprek op, luisteren en wijzen hem op de mogelijkheden die hij heeft. Merken we dat onze klant advies wil? Dan verwijzen wij hem door naar de adviseur die heeft bemiddeld. En dat bent u.

En door onze inzichten en leads

Van tijd tot tijd delen wij informatie die interessant voor u of uw organisatie kan zijn. Daarnaast krijgt u leads via onze website door onze adviseurzoeker.

Samen maken wij de Thuis Hypotheek beter

Bij Centraal Beheer vinden we het vanzelfsprekend dat u als adviseur invloed heeft op onze hypotheek. En hoe wij de zaken voor u en uw klant regelen. U heeft de ervaring. Wij de middelen. Zo vormen wij een team.

De Thuis Hypotheek is met u bedacht

We hebben met veel hypotheekadviseurs gesproken. Tijdens die gesprekken kregen we waardevolle ideeën te horen. Ideeën die u terugvindt in de Thuis Hypotheek. Zoals:
  • Automatische renteverlaging bij voldoende aflossen.
  • Uw klant ontvangt meldingen over de voortgang van de aanvraag.
  • Een efficiënt aanvraagproces.
  • Proactief beheer.
  • Tijdelijk recreatief verhuren (bijvoorbeeld via Airbnb.)

Blijft u meehelpen de Thuis Hypotheek te verbeteren?

U kunt onze voorwaarden, acceptatiecriteria en processen beter maken. Dus ziet u dingen die ons product of onze diensten klantvriendelijker maken? Laat het ons weten: adviseurs@centraalbeheer.nl.

Bereken de gemiddelde hypotheekrente

De Thuis Hypotheek is vaak voordeliger:
  • Bij aflossen daalt de rente automatisch en vaak.
  • Uw klant profiteert van 9 risicoklassen.
  • Uw klant mag altijd tot 20% per jaar extra aflossen.
Is de actuele rente bij een andere hypotheekaanbieder lager? Dan kan de Thuis Hypotheek toch voordeliger uitpakken. Bereken het voordeel voor uw klant.
Bereken uw gemiddelde hypotheekrente

Aanvraagproces Thuis Hypotheek

Een Thuis Hypotheek aanvragen gaat volgens de Europese richtlijnen (MCD). U ontvangt voor uw klant eerst een Voorstel met Renteaanbod. Hierin staat de rente die wij uw klant aanbieden. Ook staat erin welke informatie en documenten wij nodig hebben om de hypotheek in orde te maken. Heeft uw klant dit voorstel ondertekend en teruggestuurd? Dan begint het acceptatieproces. Wij werken met complete dossiers. Zodra wij alle opgevraagde informatie en documenten hebben goedgekeurd, ontvangt uw klant ons Definitief Aanbod.

Het Voorstel met Renteaanbod

  • Het voorstel moet binnen 14 dagen ondertekend bij ons terug zijn.
  • Uw klant krijgt de laagste rente in de eerste 14 dagen na het uitbrengen van het voorstel (dalrente). Ook als wij het getekende Voorstel met Renteaanbod al eerder ontvangen. Stijgt de rente tijdens de eerste 14 dagen of daarna? Dan geldt de rente in het voorstel.
  • Het voorstel is standaard 4 maanden geldig. Binnen deze 4 maanden moet de hypotheek passeren. Uw klant kan het voorstel 1 keer met 2 maanden verlengen. In de Hypotheekgids (pdf) leest u meer over de kosten van verlengen.
  • Alle gevraagde informatie en documenten moeten wij uiterlijk 4 weken voor de uiterste passeerdatum hebben ontvangen;
  • Zolang het Voorstel met Renteaanbod geldig is, brengen we geen nieuw voorstel uit. Wel voeren we op uw verzoek wijzigingen door. Als wij de wijzigingen accepteren dan ziet u die terug in ons Definitieve Aanbod.

Het Definitief Aanbod

  • Het Definitief Aanbod vervangt het Voorstel met Renteaanbod. Het is bindend voor Centraal Beheer, maar vrijblijvend voor uw klant.
  • Uw klant heeft 2 weken bedenktijd om het definitief aanbod te accepteren.
  • Zodra wij het Definitief Aanbod ondertekend terug hebben, sturen wij de stukken naar de notaris.

Hypotheekdesk

Een hypotheek aanvragen is mensenwerk. Soms kan het wat onrechtvaardig voelen wanneer uw klant net niet voldoet aan een criterium. Maar wèl kredietwaardig is. Voor dat soort individuele gevallen is er de Hypotheekdesk. De Hypotheekdesk kan in zeer uitzonderlijke gevallen afwijken van onze acceptatiecriteria.

Wilt u iets voorleggen aan de Hypotheekdesk?

Neemt dan contact op met onze contactpersoon op uw hoofdkantoor. Of onze contactpersoon bij uw serviceprovider. Deze persoon beslist dan of de situatie van uw klant uitzonderlijk genoeg is om voor te leggen aan onze Hypotheekdesk.

Proactief beheer

  • Zodra de hypotheek is gepasseerd krijgt onze klant een service call. Daarin vragen we dan hoe hij het advies, zijn adviseur en het aanvraagproces heeft ervaren. En ons te bellen, mocht er iets zijn.
  • Onze klant krijgt bericht zodra wij op het punt staan om zijn rentepercentage te verlagen omdat hij voldoende (extra) heeft afgelost.
Wij verzekeren klanten graag van rust en zekerheid. Daarom houden we graag contact. Zowel tijdens als na het afsluiten van de hypotheek:

Heeft u tips of suggesties?

Ziet u mogelijkheden om ons product klantvriendelijker te maken? Laat het ons weten: adviseurs@centraalbeheer.nl.

Contact?