Centraal Beheer neemt klanten BIJDEHAND

Online oplossingen bieden meer gemak

Op vrijdag 4 oktober spraken Linda Nieuwenhuizen en Lonneke Weierink, verantwoordelijk voor new business bij Centraal Beheer, tijdens het event BIJDEHAND van Aiden. Tijdens het inspirerende event, met sprekers van NS, Aegon, Funda en Dept Agency, vertelden ze hoe Centraal Beheer met nieuwe diensten klanten bij de hand neemt op weg naar meer gemak. En hoe we hiermee de ontwrichte wereld van online winkelen een stukje eenvoudiger maken. En dat is nodig...

Er is een wirwar aan producten en diensten, maar niet aan oplossingen

De klant staat centraal. Dat was de kern van ieder succesverhaal dat ter ore kwam tijdens het event BIJDEHAND. Maar dat is nou juist wat er in e-commerce ontbreekt. Vanuit de Amazon-gedachte van Jeff Besos bestaat e-commerce tegenwoordig uit tal van online catalogussen met veel producten en diensten. Heel erg veel. Als klant krijg je de onbegonnen taak om uit al die producten en diensten jouw item te kiezen. Maar als klant weet je vaak helemaal niet waar je precies naar op zoekt bent. 

Adviseer de klant over de best passende oplossing

De huidige manier van online winkelen laat de klant dus aan zijn of haar lot over. In plaats van aan de klant te vragen welke specificaties een product moet hebben, zouden we de klant hier juist over moeten adviseren. Dat kunnen we alleen als we weten hoe de situatie van de klant er uit ziet. En tegen welk probleem de klant aanloopt. Of waar de klant een aankoop voor wil gebruiken. Linda Nieuwenhuizen en Lonneke Weierink vertelden tijdens BIJDEHAND hoe Centraal Beheer dit doet.

Centraal Beheer helpt de juiste keuze te maken

“Door te adviseren in persoonlijke situaties bieden we oplossingen waarbij de klant centraal staat.” Centraal Beheer streeft het doel na om consumenten altijd te helpen, ook als ze niet gedekt zijn of geen klant zijn. Daarom ontwikkelen we nieuwe diensten waarmee we gemak bieden en dagelijks relevant zijn. “Maar nog belangrijker, nemen we klanten met online oplossingen bij de hand om de juiste keuze te maken”, aldus Linda Nieuwenhuizen.

Het gemak van online oplossingen

Met de nieuwe diensten springt Centraal Beheer in op de valkuil van e-commerce: het gemak van online oplossingen ontbreekt vaak nog. Centraal Beheer neemt klanten vanuit persoonlijke situaties bij de hand. Lonneke Weierink: “We helpen klanten van Woningonderhoud met een guided chat om online een schilderklus en prijs samen te stellen, om vervolgens direct de opdracht in te plannen. Daarnaast geeft RoadGuard klanten met pech live inzicht in waar de monteur zich bevindt. Duurzaam Woongemak helpt klanten via een dakscan makkelijk te beoordelen of hun huis geschikt is voor zonnepanelen.”

Samen met Aiden zetten we de klant centraal

Het was geen toeval dat we als Centraal Beheer op het congres van Aiden spraken over onze reis naar meest gewaardeerde dienstverlener. Samen met Aiden ontwikkelden we de tool die aan de basis staat van de nieuwste dienst van Centraal Beheer, Woningonderhoud. Aiden is expert in het bieden van oplossingen die de klant écht centraal stellen. We zijn blij dat we samen met deze partner klanten bij de hand kunnen nemen om een makkelijkere keuze te maken in de online jungle van producten en diensten. 

Heb je vragen? Stuur ons een mail!

Ben je benieuwd naar de nieuwe diensten van Centraal Beheer? En hoe wij deze ontwikkelen? Laat het ons weten via lab55@achmea.nl.