U belt voor iemand anders

Zo regelt u dat

Regelt u de verzekerings- of financiële zaken voor iemand anders? Ook dan helpen wij u graag. Maar we hebben dan wel toestemming nodig van degene waarvoor u belt. We laten u graag zien hoe u dat regelt.

Voor wie belt u?

Dan mag u bellen namens een kind. Daarvoor is geen extra toestemming nodig.

Gaat het om een schadeverzekering? 

Vul dan samen het machtigingsformulier (pdf) in en mail het formulier naar reactie@centraalbeheer.nl. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekeringszaken te regelen.

Gaat het om financiële zaken? 

Bijvoorbeeld een spaarrekening, lijfrente, overlijdensrisicoverzekering of een hypotheek? Dan moet altijd de persoon zelf bij het telefoongesprek aanwezig zijn. Een machtigingsformulier is dan niet nodig.
U bent budgetbeheerder of schuldhulpverlener en helpt deze persoon bij het regelen van financiële zaken. Bijvoorbeeld bij het afsluiten van een verzekering of het op tijd betalen van de huur.​

Heeft u een beschikking of overeenkomst?

Mail de beschikking of overeenkomst van de ‘onder bewindstelling’ naar reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen of financiële zaken het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekerings- of financiële zaken te regelen.

Werkt u niet voor een officiële instantie?

Dan hebben we ook een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen nodig: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar.

Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.
Het lukt ook niet om persoonlijk toestemming te geven. Bijvoorbeeld doordat hij of zij buiten bewustzijn is door een ongeluk of operatie.​

Gaat het om een schadeverzekering? 

Maak dan een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar en mail het naar reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekeringszaken te regelen.
Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.

Gaat het om financiële zaken? Bijvoorbeeld een spaarrekening, lijfrente, overlijdensrisicoverzekering of een hypotheek? Bel dan (055) 579 8100. Wij kijken dan samen met u op welke manier wij kunnen helpen.

Heeft u een gerechtelijke beschikking?

Mail de gerechtelijke beschikking waarin staat dat u de verzekerings- en financiële zaken mag regelen naar reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen of financiële zaken het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekerings- of financiële zaken te regelen.

Werkt u niet voor een officiële instantie? 

Dan hebben we ook een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen nodig: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar.

Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.

Heeft u een overeenkomst van bewindvoering?

Mail een kopie daarvan aan reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen of financiële zaken het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekerings- of financiële zaken te regelen.

Werkt u niet voor een officiële instantie?

Dan hebben we ook een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen nodig: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar.

Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.

Voor iemand die overleden is

Wij helpen u graag om alle lopende verzekeringen en financiële zaken van de overledene bij Centraal Beheer te stoppen of aan te passen. Een overlijden doorgeven.