U belt voor iemand anders

Zo regelt u dat

Regelt u de verzekerings- of financiële zaken voor iemand anders? Ook dan helpen wij u graag. Maar we hebben dan wel toestemming nodig van degene waarvoor u belt. We laten u graag zien hoe u dat regelt.

Voor wie belt u?

Dan mag u bellen namens een kind. Daarvoor is geen extra toestemming nodig.

Gaat het om een schadeverzekering? 

Vul dan samen het machtigingsformulier (pdf) in en mail het formulier naar reactie@centraalbeheer.nl. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekeringszaken te regelen.

Gaat het om financiële zaken? 

Bijvoorbeeld een spaar- of beleggingsrekening, lijfrente, overlijdensrisicoverzekering of een hypotheek? Dan moet altijd de persoon zelf bij het telefoongesprek aanwezig zijn. Een machtigingsformulier is dan niet nodig.
U bent budgetbeheerder of schuldhulpverlener en helpt deze persoon bij het regelen van financiële zaken. Bijvoorbeeld bij het afsluiten van een verzekering of het op tijd betalen van de huur.​

Heeft u een beschikking of overeenkomst?

Mail de beschikking of overeenkomst van de ‘onder bewindstelling’ naar reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen of financiële zaken het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekerings- of financiële zaken te regelen.

Werkt u niet voor een officiële instantie?

Dan hebben we ook een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen nodig: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar.

Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.
Het lukt ook niet om persoonlijk toestemming te geven. Bijvoorbeeld doordat hij of zij buiten bewustzijn is door een ongeluk of operatie.​

Gaat het om een schadeverzekering? 

Maak dan een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar en mail het naar reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekeringszaken te regelen.

Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.

Gaat het om financiële zaken?

Bijvoorbeeld een spaar- of beleggingsrekening, lijfrente, overlijdensrisicoverzekering of een hypotheek? Bel dan (055) 579 8100. Wij kijken dan samen met u op welke manier wij kunnen helpen.

Heeft u een gerechtelijke beschikking?

Mail de gerechtelijke beschikking waarin staat dat u de verzekerings- en financiële zaken mag regelen naar reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen of financiële zaken het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekerings- of financiële zaken te regelen.

Werkt u niet voor een officiële instantie? 

Dan hebben we ook een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen nodig: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar.

Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.

Heeft u een overeenkomst van bewindvoering?

Mail een kopie daarvan aan reactie@centraalbeheer.nl. Noteer in de e-mail om welke verzekeringen of financiële zaken het gaat. Neem daarna weer contact met ons op om de verzekerings- of financiële zaken te regelen.

Werkt u niet voor een officiële instantie?

Dan hebben we ook een kopie van 2 geldige identiteitsbewijzen nodig: van u én van degene waarvoor u belt. Maak de BSN-nummers en de pasfoto’s onzichtbaar.

Tip: gebruik hiervoor de KopieID app van de overheid.

Voor iemand die overleden is

Wij helpen u graag om alle lopende verzekeringen en financiële zaken van de overledene bij Centraal Beheer te stoppen of aan te passen. Een overlijden doorgeven.