man met paraplu

Stormschade?

Onze snelle schadeafhandeling en bereikbaarheid kwamen onder grote druk te staan door drielingstorm Dudley, Eunice en Franklin. We kunnen u niet zo snel helpen als we zouden willen.

Wij helpen u graag

Collega’s werken hard om alle schademeldingen te verwerken. Iedereen springt bij. Ook met alle extra inzet duurt de verwerking toch langer dan normaal. Klanten met een schade die direct een oplossing nodig hebben, proberen wij als 1e te helpen.

Meld uw schade zo snel mogelijk

Het is belangrijk dat u uw schade bij ons meldt. Het beste meldt u de schade online of via de app. Maak foto’s van de schade. Heeft u een offerte voor reparatie? Dan is het handig als de kosten daarin duidelijk omschreven zijn. Heeft u een grote schade of dringende vragen, dan kunt u ons uiteraard altijd bellen.

Meldde u al een schade bij ons?

Heeft u een schade die niet met spoed opgelost hoeft te worden? Wacht dan nog even af. Wij nemen binnen een aantal weken contact met u op om uw schade te regelen. Door het grote aantal schades lukt het ons niet om eerder te reageren. Op dit moment zijn we volop bezig om alle nieuwe stormschades aan te nemen en noodsituaties op te lossen.

Wat kunt u zelf doen in geval van nood?

Natuurlijk probeert u verdere (water)schade te voorkomen. Haal bijvoorbeeld uw inboedel van de grond. Dek af met plastic als dat mogelijk is. Sla waardevolle spullen op bij familie of kennissen. Kunt u niet in uw huis blijven? Kijk dan of u tijdelijk bij familie of kennissen kunt blijven. Wij betalen de redelijke kosten voor de maatregelen die u neemt om verdere schade voorkomen.

Ook (onze) herstelbedrijven en hulpdiensten hebben het druk

Kunt u zelf geen noodmaatregelen nemen? Probeer dan een lokale hersteller, aannemer of hovenier te vinden die u kan helpen. Heeft u door de storm ook waterschade? Bijvoorbeeld omdat u uw dak niet op tijd waterdicht kunt maken? Dan behandelen wij de schade als 1 schade. U betaalt dan maximaal 1 keer het eigen risico.

Uw eigen risico

U betaalt € 200,- eigen risico bij stormschade aan uw huis, tuin of bijgebouwen. Dit eigen risico geldt ook voor het eigenaars- of huurderbelang. Bij stormschade aan uw spullen en glas betaalt u geen eigen risico, behalve als u voor een vrijwillig eigen risico gekozen heeft. Dit ziet u op uw polisblad of Mijn Centraal Beheer. Schade onder de € 200,- hoeft u niet te melden.

Veelgestelde vragen

U mag uw stormschade altijd op een later moment melden. Als u uw schade binnen 2 weken aan ons meldt is het geen probleem.

Dan mag u direct zelf de reparatie van uw schade regelen. Dat doet u zo:

  1. Maak eerst goede foto’s van de schade
  2. Laat de schade repareren
  3. Zorg voor een factuur van de reparatie waar de uren en gebruikte materiaal duidelijk op staan
  4. Meld uw schade online in Mijn Centraal Beheer of via onze app. Daar kunt u de foto’s en de rekening toevoegen. Dat hoeft dus pas na de reparatie! U mag uw foto’s of documenten ook mailen naar: schade.centraalbeheer@achmea.nl. Zet uw schadenummer in het onderwerp.
  5. Wij beoordelen de schade en vergoeden wat verzekerd is. Daar halen we het eigen risico van € 200,- vanaf.

Is uw schade hoger dan € 1.000,-? Meld dan altijd eerst uw schade bij ons.

De herstelbedrijven waar wij mee samenwerken nemen binnen 7 werkdagen contact met u op voor een afspraak. Is het nodig dat een expert bij u langskomt om de schade op te nemen? Dan nemen zij binnen 3 werkdagen contact met u op.

Wij willen graag weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:

  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
Heeft u schade aan veranderingen die u of de vorige bewoner op eigen kosten aan uw flat, appartement of huurwoning heeft laten uitvoeren? Bijvoorbeeld verbeteringen aan uw keuken, badkamer, schutting of veranda. Meld de schade eerst bij uw verhuurder of de Vereniging van Eigenaren (VvE). Geeft de verhuurder of de VvE aan dat u de schade zelf moet betalen? Dan meldt u de schade bij ons. Deze schade is verzekerd met onze Inboedelverzekering. We hebben dan wel de schriftelijke reactie van uw verhuurder of VvE nodig waaruit dit blijkt.